Pregled bibliografske jedinice broj: 1045858
Istraživanje zadovoljstva posjetitelja zaštićenih područja Istarske županije
Istraživanje zadovoljstva posjetitelja zaštićenih područja Istarske županije // Journal of Applied Health Sciences = Časopis za primijenjene zdravstvene znanosti, 5 (2019), 2; 265-275 doi:http://jahs.eu/hr/hrvatski-volume-5-number-2-october-2019/hrvatski-istrazivanje-zadovoljstva-posjetitelja-zasticenih-podrucja-istarske-zupanije/ (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1045858 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje zadovoljstva posjetitelja zaštićenih područja Istarske županije
(VISITOR’S SATISFACTION RESEARCH OF ISTRIAN COUNTY’S PROTECTED AREAS)
Autori
Marković, Suzana
Izvornik
Journal of Applied Health Sciences = Časopis za primijenjene zdravstvene znanosti (1849-8361) 5
(2019), 2;
265-275
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
zadovoljstvo posjetitelja, kvaliteta usluga, ECOSERV, zaštićena područja prirode, statistička analiza
(visitor satisfaction, service quality, ECOSERV, protected nature areas, statistical analysis)
Sažetak
Zaštićena područja prirode predstavljaju krhke oaze povezanosti čovjeka s prirodom u njezinu izvornom obliku u kojima je glavni cilj zaštita biološke, geološke i krajobrazne raznolikosti. Zbog sve većeg socioekonomskog razvoja, s povećanjem industrijalizacije, prometa te urbanizacije održivi turizam i briga za očuvanje prirode tek sinergijskim djelovanjem mogu umanjiti težnje za profitom kroz prekomjernu izgrađenost i posjećenost koja može negativno djelovati na zaštićeno područje (degradacija staništa, onečišćenje i sl.) i time dovesti u pitanje osnovnu svrhu postojanja. Cilj ovog rada bio je istražiti i analizirati stavove posjetitelja zaštićenih područja Istarske županije o kvaliteti usluge, analizirati njihovo zadovoljstvo i lojalnost, očekivanja i percepciju, te izračunati ECOSERV jaz. U tu svrhu izvršena je prilagodba ljestvice mjerenja ECOSERV (Khan 2003). Upitnik se sastoji od pet dimenzija (eko- opipljivost, povjerenje, pouzdanost, poistovjećivanje, susretljivost, opipljivost) i 29 tvrdnji te pitanja koja se odnose na sociodemografski profil ispitanika (dob, spol, obrazovanje, zanimanje, razlog dolaska, broj posjeta). Istraživanje je provedeno na uzorku od 137 posjetitelja u sljedećim zaštićenim područjima: Nacionalni park Brijuni, Park prirode Učka, park-šuma Šijana i Kamenjak. U istraživanju su sudjelovali samo domaći posjetitelji. Rezultati deskriptivne statističke analize pokazali su da postoji jaz između očekivane i percipirane kvalitete usluga, što znači da ustanove nisu ispunile očekivanja svojih posjetitelja, iako su posjetitelji ocijenili kvalitetu usluga u parkovima prirode visokom prosječnom ocjenom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Temeljne medicinske znanosti, Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
Profili:
Suzana Marković
(autor)