Pregled bibliografske jedinice broj: 1045103
Treba li poučavati redoslijedu pridjevnih modifikatora u složenoj imenskoj skupini?
Treba li poučavati redoslijedu pridjevnih modifikatora u složenoj imenskoj skupini? // Vestnik za tuje jezike / Journal for Foreign Languages, 11 (2019), 1; 151-171 doi:10.4312/vestnik.11.151-171 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1045103 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Treba li poučavati redoslijedu pridjevnih modifikatora u složenoj imenskoj skupini?
(To teach or not to teach the ordering of adjectival modifiers in complex nominals?)
Autori
Matovac, Darko
Izvornik
Vestnik za tuje jezike / Journal for Foreign Languages (1855-8453) 11
(2019), 1;
151-171
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
pridjevni modifikator, redoslijed pridjevnih modifikatora, složena imenska skupina, hrvatski kao drugi i strani jezik
(adjectival modifier, ordering of adjectival modifiers, complex nominal, Croatian as a second and foreign language)
Sažetak
U radu se prikazuje empirijsko istraživanje koje je za cilj imalo istražiti imaju li govornici hrvatskoga kao drugog i stranog jezika (HJ2) odstupanja pri nizanju pridjevnih modifikatora u složenim imenskim skupinama, npr. sportska nova odlična majica umjesto odlična nova sportska majica. U uvodnom dijelu rada donosi se kratak teorijski usmjeren pregled ustrojstva složene imenske skupine u hrvatskom jeziku te se iznesene tvrdnje o redoslijedu pridjevnih modifikatora u takvim imenskim skupinama provjeravaju pretraživanjem korpusa. U istraživanju se pak kreće od polazišne pretpostavke da govornici HJ2 nemaju odstupanja u nizanju pridjevnih modifikatora u složenim imenskim skupinama zbog toga što se u udžbenicima i priručnicima za učenje HJ2 redoslijed pridjevnih modifikatora u složenim imenskim skupinama ne objašnjava, a poučavatelji HJ2 ne navode da govornici HJ2 imaju sustavna odstupanja. Rezultati istraživanja, do kojih se došlo provođenjem upitnika među govornicima HJ2 na razini A1.1 i B2.2, pokazuju, međutim, da govornici HJ2 imaju odstupanja u nizanju pridjevnih modifikatora u složenim imenskim skupinama te se posljedično donosi zaključak da bi ih se tomu trebalo poučavati. Uzimajući u obzir učestalost složenih imenskih skupina s više pridjevnih modifikatora donose se preporuke o tome kako bi to poučavanje trebalo izgledati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija