Pregled bibliografske jedinice broj: 1044265
Oblikovanje socijalnog identiteta djece s teškoćama u ponašanju u dječjem vrtiću
Oblikovanje socijalnog identiteta djece s teškoćama u ponašanju u dječjem vrtiću // Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju, zbornik radova s međunarodnoga znansteno- stručnog skupa / Zrilić, Smiljana (ur.).
Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2018. str. 201-221 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 1044265 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oblikovanje socijalnog identiteta djece s
teškoćama u ponašanju u dječjem vrtiću
(Shaping the social identity of children with
behavioral difficulties in the kindergarten)
Autori
Sunko, Esmeralda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju, zbornik radova s međunarodnoga znansteno- stručnog skupa
/ Zrilić, Smiljana - Zadar : Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2018, 201-221
ISBN
978-953-331-252-1
Skup
Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem "Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju"
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 21.09.2017. - 23.09.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kurikulumi ; autonomija ; socijalna dobrobit ; Waldorf pedagogija ; igračke
(curriculum ; autonomy ; social welfare ; Waldorf pedagogy ; toys)
Sažetak
Klasične igračke i igre sve više ustupaju svoje mjesto plastičnim i elektroničkim igrama koje ubrzavaju razvoj kognitivnih funkcija, ali i značajno usporavaju razvoj emocionalnih funkcija i nekih aspekta socijalnih odnosa. U dječjim vrtićima stručni su kurikulumi temeljeni na promatranju i praćenju identiteta svakog djeteta. Praćenjem djece u Waldorfskim vrtićima procesno se prikupljaju podaci koji se holistički rezimiraju. U ovom radu izdvojen je segment jednogodišnjeg akcijskog istraživanja u Waldorfskom vrtiću, u kojem su se svakodnevno pratile karakteristike razvoja socijalnih odnosa i identiteta u mješovitoj skupini djece u kojima su i djeca s teškoćama u ponašanju. Praćeni su i analizirani su procesi u aktivnostima ručne izrade igračaka i igre s njima u doba svetkovina Martinja kroz pet etapa provedbe aktivnosti i njihove refleksije. Aktivnostima izrade igračaka i igre s njima, posebno su se izdvojile kategorije etičnosti, solidarnosti i tolerancije djece u komunikaciji s drugom djecom. Ove kompetencije odnosile su se na uspješno interpersonalno, socijalno funkcioniranje sve djece, bez gubljenja osobnih identiteta jer se procesom ručne izrade igračaka i gradnje jačalo samopouzdanje, motorička spretnost, imaginacija, bogatili su se jezični pojmovi. U raspravi su posebno naglašene nestrukturirane ili malo strukturirane igračke koje su različitim procesima potaknule socijalnu transformaciju, a koje su utjecale na promjene ponašanja svih uključenih sudionika istraživanja, a koja se promatra sa stanovišta socijalne dobrobiti u inkluzivnom duhu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti