Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1044147

Rodni aspekti motivacije za učenje


Jugović, Ivana
Rodni aspekti motivacije za učenje // Kompetencija učiti kako učiti: teorijske osnove i istraživanja u hrvatskom kontekstu / Vizek Vidović, Vlasta ; Marušić, Iris (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2019. str. 169-199


CROSBI ID: 1044147 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Rodni aspekti motivacije za učenje
(Gender aspects of motivation to learn)

Autori
Jugović, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Kompetencija učiti kako učiti: teorijske osnove i istraživanja u hrvatskom kontekstu

Urednik/ci
Vizek Vidović, Vlasta ; Marušić, Iris

Izdavač
Institut za društvena istraživanja

Grad
Zagreb

Godina
2019

Raspon stranica
169-199

ISBN
978-953-6218-83-7

Ključne riječi
motivacija za učenje ; rodne uloge ; teorija očekivanja i vrijednosti ; kompetencije učiti kako učiti ; motivacija za matematiku ; motivacija za hrvatski jezik
(motivation to learn ; gender roles ; expectancy-value theory ; competence learning to learn ; motivation for mathematics ; motivation for Croatian language)

Sažetak
Suvremena obrazovna istraživanja i međunarodna ispitivanja procjena znanja i vještina ukazuju na rodnu neravnotežu u učeničkim obrazovnim postignućima, odabirima i motivaciji. U ovom poglavlju problematizira se rodna perspektiva akademske motivacije i obrazovnog uspjeha te pruža pregled suvremenih empirijskih istraživanja o rodnoj dimenziji akademske motivacije u Hrvatskoj u posljednja dva desetljeća. Osim toga, u poglavlju se predstavlja recentno istraživanje o motivaciji za matematiku i hrvatski jezik provedeno na nacionalno reprezentativnom uzorku hrvatskih maturanata/tica (N=2106) kroz prizmu teorije očekivanja i vrijednosti Eccles i suradnika/ca (1983). Ciljevi istraživanja bili su ispitati: 1) Kako se učenici/e grupiraju u klastere s obzirom na motivaciju za matematiku i hrvatski jezik? te 2) Razlikuju li se dobiveni klasteri u rodnoj raspodjeli učenika/ca po klasterima te u rodnim ulogama (maskulinosti i femininosti)? Rezultati klaster analize pokazali su da se učenici/e grupiraju u sljedećih pet klastera: 1. klaster nazvan „vrlo motivirani za oba predmeta“ (17, 2%), 2. klaster nazvan „osrednje motivirani za oba predmeta“ (25, 7%), 3. klaster „slabo motivirani za oba predmeta“ (21, 6%), 4. klaster „pretežno motivirani za matematiku“ (13, 3%), te 5. klaster kojeg čine „pretežno motivirani za hrvatski jezik“ (22, 3%). Analize rodne dimenzije pokazale su da broj djevojaka i mladića statistički značajno varira s obzirom na pripadnost klasteru te da se klasteri međusobno razlikuju u izraženosti femininosti i maskulinosti. Na temelju rezultata predstavljenog istraživanja te pregleda spoznaja domaćih istraživanja, ponuđene su preporuke za obrazovnu praksu i razvijanje kompetencije učiti kako učiti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-09.01/404 - Socijalni identiteti, pristup visokom obrazovanju i odabir studija (Baranović, Branislava, HRZZ ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivana Pikić Jugović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jugović, Ivana
Rodni aspekti motivacije za učenje // Kompetencija učiti kako učiti: teorijske osnove i istraživanja u hrvatskom kontekstu / Vizek Vidović, Vlasta ; Marušić, Iris (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2019. str. 169-199
Jugović, I. (2019) Rodni aspekti motivacije za učenje. U: Vizek Vidović, V. & Marušić, I. (ur.) Kompetencija učiti kako učiti: teorijske osnove i istraživanja u hrvatskom kontekstu. Zagreb, Institut za društvena istraživanja, str. 169-199.
@inbook{inbook, author = {Jugovi\'{c}, Ivana}, year = {2019}, pages = {169-199}, keywords = {motivacija za u\v{c}enje, rodne uloge, teorija o\v{c}ekivanja i vrijednosti, kompetencije u\v{c}iti kako u\v{c}iti, motivacija za matematiku, motivacija za hrvatski jezik}, isbn = {978-953-6218-83-7}, title = {Rodni aspekti motivacije za u\v{c}enje}, keyword = {motivacija za u\v{c}enje, rodne uloge, teorija o\v{c}ekivanja i vrijednosti, kompetencije u\v{c}iti kako u\v{c}iti, motivacija za matematiku, motivacija za hrvatski jezik}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Jugovi\'{c}, Ivana}, year = {2019}, pages = {169-199}, keywords = {motivation to learn, gender roles, expectancy-value theory, competence learning to learn, motivation for mathematics, motivation for Croatian language}, isbn = {978-953-6218-83-7}, title = {Gender aspects of motivation to learn}, keyword = {motivation to learn, gender roles, expectancy-value theory, competence learning to learn, motivation for mathematics, motivation for Croatian language}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font