Pregled bibliografske jedinice broj: 1043626
Primjena virtualne i proširene stvarnosti u promociji turističkih destinacija sjeverozapadne Hrvatske
Primjena virtualne i proširene stvarnosti u promociji turističkih destinacija sjeverozapadne Hrvatske // Podravina : časopis za multidisciplinarna istraživanja, 18 (2019), 36; 146-157 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1043626 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena virtualne i proširene stvarnosti u
promociji turističkih destinacija sjeverozapadne
Hrvatske
(The use of virtual and augmented reality in the
promotion of tourist destinations in
Northwestern Croatia)
Autori
Rončević, Ante ; Gregorić, Marina ; Horvat, Dajana Maria
Izvornik
Podravina : časopis za multidisciplinarna istraživanja (1333-5286) 18
(2019), 36;
146-157
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
proširena stvarnost ; sjeverozapadna Hrvatska ; turistička destinacija ; turistička zajednica ; virtualna stvarnost
(augmented reality ; Northwest Croatia ; tourist board ; tourist destination ; virtual reality)
Sažetak
Promocija, kao element marketinškog miksa, je izuzetno važna jer predstavlja komunikaciju između potrošača i poduzeća. S obzirom na veliku orijentiranost turizma Republike Hrvatske na priobalje, kopneni turizam se smatra iznimno zapostavljen. Na to ukazuju niske zarade od turizma u navedenom dijelu Republike Hrvatske. Sjeverozapadni dio Hrvatske obiluje mnogim destinacijama koje su zanemarene i u kojima se ne iskorištava njihov potencijal. Većina prometnih pravaca koji idu prema moru, a kroz koje prolazi veliki broj stranih turista proteže se kroz sjeverozapadnu Hrvatsku, no pojava autocesta udaljava turiste od bogatstva turističkih destinacija koje nudi ovaj dio Hrvatske. Nova tehnologija, virtualne i proširene stvarnosti, danas je zastupljena u medicini, sportu, filmskoj industriji te ju je kao takvu moguće uključiti i u turizam. Virtualnu i proširenu stvarnost, moguće je uključiti u promociju turističkih destinacija kako bi se privukao veći broj turista i kako bi im se približile atraktivnosti pojedinih destinacija. Cilj rada je utvrditi spremnost turističkih zajednica na ulaganje u inovativne promocijske kanale kako bi privukli potencijalne turiste te moguće reakcije potencijalnih turista na nove promocijske kanale. Metode korištene u radu su deskriptivna metoda, metoda sinteze, analize te primarna kvantitativna i kvalitativna metoda. Kao instrument kvantitativne metode korišten je anketni upitnik dok su dubinski intervjui korišteni kao instrumenti kvalitativne metode istraživanja. Rezultati provedenog istraživanja dokazuju da su potencijalni turisti spremni prihvatiti nove metode promocije čime bi se podigla atraktivnost destinacija sjeverozapadne Hrvatske. Osim turističkih destinacija, kao onih koje rade direktno sa turistima i turističkom ponudom, potrebno je uključiti i druge institucije, a prvenstveno Ministarstvo turizma koje treba poduprijeti uvođenje novih tehnologija promocije u turizam. S obzirom na ograničenost budžeta, a isto tako na visoka financijska sredstva potrebna za uvođenje virtualne i proširene stvarnosti, ključnu ulogu imaju EU fondovi iz kojih je moguće dobiti nepovratna sredstva.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus