Pregled bibliografske jedinice broj: 1043306
Akademsko poštenje kao moralno-etičko pitanje suvremenog odgoja i obrazovanja
Akademsko poštenje kao moralno-etičko pitanje suvremenog odgoja i obrazovanja // Na Sjeveru s Pavlom Vuk-Pavlovićem
Koprivnica, Hrvatska; Zagreb, Hrvatska, 2018. str. 18-19 (plenarno, domaća recenzija, prošireni sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1043306 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Akademsko poštenje kao moralno-etičko pitanje
suvremenog odgoja i obrazovanja
(Academic Integrity as a Moral and Ethical Issue of
Contemporary Education)
Autori
Cerinski, Tomislav ; Knezović, Katica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, znanstveni
Izvornik
Na Sjeveru s Pavlom Vuk-Pavlovićem
/ - , 2018, 18-19
Skup
Znanstveno-stručni simpozij Na Sjeveru s Pavlom Vuk-Pavlovićem
Mjesto i datum
Koprivnica, Hrvatska; Zagreb, Hrvatska, 12.11.2018. - 14.11.2018
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
akademsko poštenje, korupcija, moralno-etički izazov u odgojno-obrazovnom procesu
(academic honesty, corruption, moral and ethical challenge in the educational process)
Sažetak
Akademsko poštenje je jedan od većih moralno- etičkih izazova u suvremenom odgojno-obrazovnom procesu. Iako se o njemu u zadnje vrijeme više govori, nije novija pojava. Susretala se na razne načine u odgoju i obrazovanju, a pratio ju je tehničko-tehnološki razvitak. Akademsko poštenje je pred izazovom kad je riječ o plagiranju, autoplagiranju, varanju na ispitima, u testovima, dizajnu istraživanja i prikazivanju njegovih rezultata i sl. Studenti među najčešće razloge akademskog nepoštenja navode natjecanje za boljim ocjenama, manjak vremena za učenje i opsežnost gradiva. Istraživanja pokazuju da akademsko nepoštenje korelira sa stupnjem korupcije u društvu. Zabrinjava činjenica da se prepisivanje, varanje i sl. u nekim segmentima društva, pa i akademske zajednice, smatra „kavalirskim deliktom” i da za takva ponašanja ne trebaju sankcije. Nastavnici se često osjećaju bespomoćni i ne prijavljuju takva ponašanja. Moral akademske zajednice time postaje upitan, tim više ako je riječ o studijima koji osposobljavaju za učitelje i odgajatelje.
Izvorni jezik
Hrvatski