Pregled bibliografske jedinice broj: 1043295
Razlike između odgojitelja i roditelja djece predškolske dobi u procjeni dječjih socio- emocionalnih kompetencija
Razlike između odgojitelja i roditelja djece predškolske dobi u procjeni dječjih socio- emocionalnih kompetencija // Odgojno-obrazovne teme, 2 (2019), 3-4; 185-204 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1043295 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike između odgojitelja i roditelja djece
predškolske dobi u procjeni dječjih socio-
emocionalnih kompetencija
(Preschool teachers and parental assessments of
children’s socio-emotional competencies)
Autori
Ljubetić, Maja ; Reić Ercegovac, Ina ; Draganja, Ana
Izvornik
Odgojno-obrazovne teme (2623-7911) 2
(2019), 3-4;
185-204
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
dijete predškolske dobi ; odgojitelj ; roditelj ; spol ; socioemocionalne kompetencije
(preschool aged child ; preschool teacher ; parent ; gender ; socioemotional competencies)
Sažetak
Rezultati ranijih istraživanja upućuju na povezanost između razvijenosti socioemocionalnih kompetencija djeteta te budućeg uspjeha u raznim područjima života i doživljaja zadovoljstva životom. Socio-emocionalne kompetencije razvijaju se tijekom djetinjstva u kontekstu različitih interakcija, posebno onih u obitelji, predškolskom i školskom okruženju. Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati razvijenost socio- emocionalnih kompetencija djece rane i predškolske dobi iz perspektive roditelja i odgojitelja. Također, istraživanjem se pokušalo ispitati procjenjuju li odgojitelji i roditelji različito kompetencije dječaka i djevojčica, kao i ovise li te procjene o spolu roditelja ili njihovoj razini obrazovanja. U istraživanju je sudjelovalo 347 roditelja i 60 odgojitelja koji su procjenjivali 347 djece u dobi od 4. do 8. godine. Za procjenu razvijenosti kompetencija korišten je standardizirani upitnik te su dobivene procjene roditelja i odgojitelja u četirima domenama: interpersonalnoj, intrapersonalnoj i afektivnoj snazi djeteta te uključenosti u obitelj. Rezultati su pokazali kako i odgojitelji i roditelji visoko procjenjuju razvijenost svih dječjih socio- emocionalnih kompetencija, pri čemu su odgojitelji, u odnosu na roditelje, višim procijenili interpersonalne snage te uključenost u obitelj. S obzirom na djetetov spol, i roditelji i odgojitelji su višim procijenili interpersonalne snage i uključenost u obitelj djevojčica nego dječaka, dok u procjenama intrapersonalnih i afektivnih snaga nisu utvrđene značajne razlike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu