Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1043295

Razlike između odgojitelja i roditelja djece predškolske dobi u procjeni dječjih socio- emocionalnih kompetencija


Ljubetić, Maja; Reić Ercegovac, Ina; Draganja, Ana
Razlike između odgojitelja i roditelja djece predškolske dobi u procjeni dječjih socio- emocionalnih kompetencija // Odgojno-obrazovne teme, 2 (2019), 3-4; 185-204 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1043295 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razlike između odgojitelja i roditelja djece predškolske dobi u procjeni dječjih socio- emocionalnih kompetencija
(Preschool teachers and parental assessments of children’s socio-emotional competencies)

Autori
Ljubetić, Maja ; Reić Ercegovac, Ina ; Draganja, Ana

Izvornik
Odgojno-obrazovne teme (2623-7911) 2 (2019), 3-4; 185-204

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
dijete predškolske dobi ; odgojitelj ; roditelj ; spol ; socioemocionalne kompetencije
(preschool aged child ; preschool teacher ; parent ; gender ; socioemotional competencies)

Sažetak
Rezultati ranijih istraživanja upućuju na povezanost između razvijenosti socioemocionalnih kompetencija djeteta te budućeg uspjeha u raznim područjima života i doživljaja zadovoljstva životom. Socio-emocionalne kompetencije razvijaju se tijekom djetinjstva u kontekstu različitih interakcija, posebno onih u obitelji, predškolskom i školskom okruženju. Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati razvijenost socio- emocionalnih kompetencija djece rane i predškolske dobi iz perspektive roditelja i odgojitelja. Također, istraživanjem se pokušalo ispitati procjenjuju li odgojitelji i roditelji različito kompetencije dječaka i djevojčica, kao i ovise li te procjene o spolu roditelja ili njihovoj razini obrazovanja. U istraživanju je sudjelovalo 347 roditelja i 60 odgojitelja koji su procjenjivali 347 djece u dobi od 4. do 8. godine. Za procjenu razvijenosti kompetencija korišten je standardizirani upitnik te su dobivene procjene roditelja i odgojitelja u četirima domenama: interpersonalnoj, intrapersonalnoj i afektivnoj snazi djeteta te uključenosti u obitelj. Rezultati su pokazali kako i odgojitelji i roditelji visoko procjenjuju razvijenost svih dječjih socio- emocionalnih kompetencija, pri čemu su odgojitelji, u odnosu na roditelje, višim procijenili interpersonalne snage te uključenost u obitelj. S obzirom na djetetov spol, i roditelji i odgojitelji su višim procijenili interpersonalne snage i uključenost u obitelj djevojčica nego dječaka, dok u procjenama intrapersonalnih i afektivnih snaga nisu utvrđene značajne razlike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Maja Ljubetić (autor)

Avatar Url Ina Reić-Ercegovac (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Ljubetić, Maja; Reić Ercegovac, Ina; Draganja, Ana
Razlike između odgojitelja i roditelja djece predškolske dobi u procjeni dječjih socio- emocionalnih kompetencija // Odgojno-obrazovne teme, 2 (2019), 3-4; 185-204 (recenziran, članak, znanstveni)
Ljubetić, M., Reić Ercegovac, I. & Draganja, A. (2019) Razlike između odgojitelja i roditelja djece predškolske dobi u procjeni dječjih socio- emocionalnih kompetencija. Odgojno-obrazovne teme, 2 (3-4), 185-204.
@article{article, author = {Ljubeti\'{c}, Maja and Rei\'{c} Ercegovac, Ina and Draganja, Ana}, year = {2019}, pages = {185-204}, keywords = {dijete pred\v{s}kolske dobi, odgojitelj, roditelj, spol, socioemocionalne kompetencije}, journal = {Odgojno-obrazovne teme}, volume = {2}, number = {3-4}, issn = {2623-7911}, title = {Razlike izme\dju odgojitelja i roditelja djece pred\v{s}kolske dobi u procjeni dje\v{c}jih socio- emocionalnih kompetencija}, keyword = {dijete pred\v{s}kolske dobi, odgojitelj, roditelj, spol, socioemocionalne kompetencije} }
@article{article, author = {Ljubeti\'{c}, Maja and Rei\'{c} Ercegovac, Ina and Draganja, Ana}, year = {2019}, pages = {185-204}, keywords = {preschool aged child, preschool teacher, parent, gender, socioemotional competencies}, journal = {Odgojno-obrazovne teme}, volume = {2}, number = {3-4}, issn = {2623-7911}, title = {Preschool teachers and parental assessments of children’s socio-emotional competencies}, keyword = {preschool aged child, preschool teacher, parent, gender, socioemotional competencies} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font