Pregled bibliografske jedinice broj: 1042710
(Ne)razumijevanje jednakosti i znaka jednakosti kod učitelja razredne nastave
(Ne)razumijevanje jednakosti i znaka jednakosti kod učitelja razredne nastave // Book of abstracts / Kolar-Begović, Zdenka ; Kolar-Šuper, Ružica ; Jukić-Matić, Ljerka (ur.).
Osijek, 2019. str. 31-32 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1042710 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
(Ne)razumijevanje jednakosti i znaka jednakosti kod
učitelja razredne nastave
(Primary school teachers’ (mis)understandings of
equality and the equals sign)
Autori
Gregorović, Željko ; Katalenić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Book of abstracts
/ Kolar-Begović, Zdenka ; Kolar-Šuper, Ružica ; Jukić-Matić, Ljerka - Osijek, 2019, 31-32
Skup
7th International Scientific Colloquium Mathematics and children
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 24.05.2019. - 25.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
znak jednakosti ; jednakost ; udžbenik iz matematike ; osnovnoškolska matematika ; učitelj matematike ; obrazovanje učitelja
(equals sign ; equality ; mathematics textbook ; primary school mathematics ; mathematics teacher ; teacher education)
Sažetak
Relacija “biti jednak” i znak jednakosti sastavni je dio kurikuluma predmeta matematike od početka obrazovanja. Međutim, istraživanja su pokazala da učenici zadržavaju zablude o jednakosti i znaku jednakosti tijekom njihovog matematičkog obrazovanja. Pregledavanjem udžbenika iz matematike za razrednu nastavu (učenici starosti 7-10 godina) mogu se pronaći loše osmišljeni zadaci, matematičke nedosljednosti, pogrešno označavanje i drugi metodički propusti. U ovom ćemo radu predstaviti zadatak iz udžbenika sa sadržajem koji je u suprotnosti s konceptom jednakosti. Ispitali smo kako su učitelji razredne nastave (N = 51, između jedne i 34 godine radnog iskustva) i studenti, koji su budući učitelji razredne nastave (N = 340), pristupili tom zadatku. Gotovo su svi sudionici u našem istraživanju protumačili znak jednakosti kao "izvrši izračun s lijeva na desno". Uglavnom su komentirali prirodu i strukturu zadatka, a rijetko matematički sadržaj. U ovom ćemo radu predstaviti njihove prosudbe, iskustva i zapažanja vezana uz zadatak. Primjećujući da je većina budućih učitelja pokazala pogrešnu predodžbu o jednakosti, moramo razmotriti rješavanje ovog pitanja kroz reviziju udžbenika, ali i kroz obrazovanje budućih učitelja te stručno i metodičko usavršavanje učitelja u praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek