Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1042120

Utjecaj kompjuterske tehnologije na kognitivni razvoj i akademska postignuća djece i adolescenata


Razum, Josip
Utjecaj kompjuterske tehnologije na kognitivni razvoj i akademska postignuća djece i adolescenata // Savremeni trendovi u psihologiji // Current trends in psychology
Novi Sad, Srbija, 2013. str. 296-297 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1042120 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj kompjuterske tehnologije na kognitivni razvoj i akademska postignuća djece i adolescenata
(The influence of computer technology on cognitive development and academic achievement of children and adolescents)

Autori
Razum, Josip

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
Savremeni trendovi u psihologiji // Current trends in psychology

Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 11.10.2013. - 13.10.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
kompjuterska tehnologija ; kognitivni razvoj ; akademsko postignuće
(computer technology ; cognitive development ; academic achievement)

Sažetak
Generacije djece rođene od 90-ih godina prošlog stoljeća nadalje često se nazivaju „internetskim generacijama“ i „digitalnim urođenicima“. Pretpostavlja se da njihovo ekstenzivno korištenje različitih aspekata kompjuterske tehnologije (kompjutera, video-konzola, „pametnih“ telefona) dovodi do promjena u razvoju različitih aspekata kognitivnog funkcioniranja. Empirijske studije često ipak nude kontradiktorne rezultate i manje veličine efekata od očekivanih. Tako se mnogi obrazovni programi sa ciljem inkluzije kompjuterskog podučavanja u učionice često pokazuju jednako ili manje učinkovitima od uobičajenog podučavanja. Druge pak studije pokazuju kako kompjuterska tehnologija može biti učinkovita u obrazovnim kontekstima, ukoliko se uz željeni sadržaj ponudi i vizualna atraktivnost i zanimljiva radnja. Efekti se također razlikuju s obzirom na ekonomske okolnosti u zemlji, pri čemu će korištenje prijenosnog računala afričkoj i južnoameričkoj djeci donijeti veće dobitke u kognitivnim sposobnostima i učenju nego što će to biti slučaj sa američkom i europskom djecom, koja su okružena sličnim uređajima. Tehnologija može imati i negativne učinke, pri čemu je posebno rizično prerano izlaganje djece tehnologiji (dovodi do smanjenog napretka u verbalnim sposobnostima) i ekstenzivno igranje video igara , koje dovodi do pada u sposobnostima pisanja i akademskom uspjehu. Ovaj rad predstavlja pokušaj pregleda najvažnijih spoznaja u vrlo mladom i slabije poznatom području istraživanja, koje mogu informirati te dati inspiraciju za provedbu daljnjih studija. Budući da se ovdje radi samo o prikazu, kvalitetno provedena meta-analiza bi zasigurno dala jasnije odgovore na istraživačka pitanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Josip Razum (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Razum, Josip
Utjecaj kompjuterske tehnologije na kognitivni razvoj i akademska postignuća djece i adolescenata // Savremeni trendovi u psihologiji // Current trends in psychology
Novi Sad, Srbija, 2013. str. 296-297 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Razum, J. (2013) Utjecaj kompjuterske tehnologije na kognitivni razvoj i akademska postignuća djece i adolescenata. U: Savremeni trendovi u psihologiji // Current trends in psychology.
@article{article, author = {Razum, Josip}, year = {2013}, pages = {296-297}, keywords = {kompjuterska tehnologija, kognitivni razvoj, akademsko postignu\'{c}e}, title = {Utjecaj kompjuterske tehnologije na kognitivni razvoj i akademska postignu\'{c}a djece i adolescenata}, keyword = {kompjuterska tehnologija, kognitivni razvoj, akademsko postignu\'{c}e}, publisherplace = {Novi Sad, Srbija} }
@article{article, author = {Razum, Josip}, year = {2013}, pages = {296-297}, keywords = {computer technology, cognitive development, academic achievement}, title = {The influence of computer technology on cognitive development and academic achievement of children and adolescents}, keyword = {computer technology, cognitive development, academic achievement}, publisherplace = {Novi Sad, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font