Pregled bibliografske jedinice broj: 1042120
Utjecaj kompjuterske tehnologije na kognitivni razvoj i akademska postignuća djece i adolescenata
Utjecaj kompjuterske tehnologije na kognitivni razvoj i akademska postignuća djece i adolescenata // Savremeni trendovi u psihologiji // Current trends in psychology
Novi Sad, Srbija, 2013. str. 296-297 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1042120 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj kompjuterske tehnologije na kognitivni razvoj i akademska postignuća djece i adolescenata
(The influence of computer technology on cognitive development and academic achievement of children and adolescents)
Autori
Razum, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Savremeni trendovi u psihologiji // Current trends in psychology
Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 11.10.2013. - 13.10.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kompjuterska tehnologija ; kognitivni razvoj ; akademsko postignuće
(computer technology ; cognitive development ; academic achievement)
Sažetak
Generacije djece rođene od 90-ih godina prošlog stoljeća nadalje često se nazivaju „internetskim generacijama“ i „digitalnim urođenicima“. Pretpostavlja se da njihovo ekstenzivno korištenje različitih aspekata kompjuterske tehnologije (kompjutera, video-konzola, „pametnih“ telefona) dovodi do promjena u razvoju različitih aspekata kognitivnog funkcioniranja. Empirijske studije često ipak nude kontradiktorne rezultate i manje veličine efekata od očekivanih. Tako se mnogi obrazovni programi sa ciljem inkluzije kompjuterskog podučavanja u učionice često pokazuju jednako ili manje učinkovitima od uobičajenog podučavanja. Druge pak studije pokazuju kako kompjuterska tehnologija može biti učinkovita u obrazovnim kontekstima, ukoliko se uz željeni sadržaj ponudi i vizualna atraktivnost i zanimljiva radnja. Efekti se također razlikuju s obzirom na ekonomske okolnosti u zemlji, pri čemu će korištenje prijenosnog računala afričkoj i južnoameričkoj djeci donijeti veće dobitke u kognitivnim sposobnostima i učenju nego što će to biti slučaj sa američkom i europskom djecom, koja su okružena sličnim uređajima. Tehnologija može imati i negativne učinke, pri čemu je posebno rizično prerano izlaganje djece tehnologiji (dovodi do smanjenog napretka u verbalnim sposobnostima) i ekstenzivno igranje video igara , koje dovodi do pada u sposobnostima pisanja i akademskom uspjehu. Ovaj rad predstavlja pokušaj pregleda najvažnijih spoznaja u vrlo mladom i slabije poznatom području istraživanja, koje mogu informirati te dati inspiraciju za provedbu daljnjih studija. Budući da se ovdje radi samo o prikazu, kvalitetno provedena meta-analiza bi zasigurno dala jasnije odgovore na istraživačka pitanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija