Pregled bibliografske jedinice broj: 1042095
Studentska percepcija invaliditeta kroz prizmu socijalne distance, životnih vrijednosti i poštovanja
Studentska percepcija invaliditeta kroz prizmu socijalne distance, životnih vrijednosti i poštovanja // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 54 (2018), 2; 71-84 doi:10.31299/hrri.54.2.7 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1042095 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Studentska percepcija invaliditeta kroz prizmu socijalne distance, životnih vrijednosti i poštovanja
(Students’ perception of disabilities through the prism of social distance, life values and respect)
Autori
Klarin, Mira ; Šimić Šašić, Slavica ; Sučić Šantek, Ivana
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 54
(2018), 2;
71-84
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
studenti s invaliditetom, socijalna distanca, životne vrijednosti, poštovanje
(students with disabilities, social distance, life values, respect)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati percepciju socijalne distance, životnih vrijednosti i poštovanja prema različitim skupinama studenata s invaliditetom. U tu svrhu proveli smo istraživanje na 473 studenta primjenom sljedećih mjernih instrumenata konstruiranih za potrebe ovog istraživanja: Skala socijalne distance koja mjeri spremnost studenta da prihvati određenu vrstu socijalnog odnosa sa studentom koji ima određen invaliditet ; Skala poštovanja osoba s invaliditetom i Inventar životnih vrijednosti . Rezultati ovog istraživanja upućuju na zaključak da je prihvaćanje osoba s invaliditetom na razini prijateljstva. Također, vidljivo je da studenti imaju najveću distancu prema studentima koji imaju psihičkih teškoća. Studentica su spremnije sklopiti bliskiji odnos sa studentom koji ima oštećenje vida i/ili sluha u odnosu na studente. U ostalim procjenama socijalne distance nema statistički značajne razlike između studentica i studenata. Također, studentice pokazuju veće poštovanje prema osobama s invaliditetom. Studenti koji imaju naglašenije životne vrijednosti koje se odnose na brigu za druge i studenti koji imaju veće poštovanje prema studentima s invaliditetom, ujedno izražavaju manju socijalnu distancu. Zabilježene su spolne razlike i u životnim vrijednostima neovisnosti i odgovornosti i brige za druge u smjeru većih vrijednosti kod studentica. Spolne razlike interpretirali smo u skladu s teorijom socijalizacije i teorijom evolucije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Central and East European Online Library - CEEOL
- PsychINFO
- EBSCO - Rehabilitatio & Sports Medicine Source
- DOAJ
- ProQuest: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Nursing & Allied Healt Source
- ERIH PLUS - European Reference Index for the Humanities
- GESIS SocioGuide
- Google Scholar
- ScientificCommons, HRČAK