Pregled bibliografske jedinice broj: 1040508
Spremnost odgojitelja za inkluziju djece s poremećajem aktivnosti i pažnje
Spremnost odgojitelja za inkluziju djece s poremećajem aktivnosti i pažnje // Zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnoga simpozija 17. Dani Mate Demarina Odgoj i obrazovanje – budućnost civilizacije / Prskalo, Ivan ; Braičić, Zdenko ; Badrić, Marko (ur.).
Petrinja: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018. str. 215-230 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1040508 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spremnost odgojitelja za inkluziju djece s poremećajem aktivnosti i pažnje
(Promptness of the educators for inclusion of children with attention deficit and hyperactivity disorder)
Autori
Kudek Mirošević, Jasna ; Makarun, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnoga simpozija 17. Dani Mate Demarina Odgoj i obrazovanje – budućnost civilizacije
/ Prskalo, Ivan ; Braičić, Zdenko ; Badrić, Marko - Petrinja : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018, 215-230
Skup
17. Dani Mate Demarina: Odgoj i obrazovanje - budućnost civilizacije
Mjesto i datum
Petrinja, Hrvatska, 07.06.2018. - 08.06.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
odgojitelji, odgojno-obrazovna inkluzija, poremećaj pažnje i hiperaktivnosti, predškolski sustav odgoja i obrazovanja
(educators, education inclusion, attention deficit and hyperactivity disorder, preschool education system)
Sažetak
Poremećaj pomanjkanja pažnje i hiperaktivnosti (ADHD) najučestalije su teškoće u dječjoj dobi o kojima ovisi kvaliteta života i svakodnevno funkcioniranje djeteta. To je kognitivni i bihevioralni poremećaj kojega karakterizira povećana hiperaktivnost, nepažnja te impulzivnost, odnosno poremećaj samokontrole. Riječ je o djeci koja trebaju odgojno-obrazovnu podršku zbog različitih poteškoća koje prije svega proizlaze iz međudjelovanja djeteta i odgojno-obrazovnog okruženja i koja ograničavaju mogućnosti njihova napredovanja. Vodeći računa o djetetovim jakim stranama, a tek zatim o teškoćama te osiguravanjem adekvatne suradnje i podrške, odgojitelji, stručnjaci i obitelj mogu osigurati da se dijete s poremećajem pažnje i hiperaktivnosti razvija u skladu sa svojim potencijalima. Cilj ovoga istraživanja je utvrditi kako odgojitelji procjenjuju mogućnosti kvalitetne socijalne uključenosti djece s ADHD-om s obzirom na stavove i specifične kompetencije za rad koje posjeduju. U istraživanju je sudjelovalo 85 odgojitelja iz redovitih predškolskih ustanova s područja Zagrebačke županije. Istraživanje je potaknuto nedostatkom pouzdanih podataka o kvaliteti uključivanja djece s poremećajem pomanjkanja pažnje i hiperaktivnosti u području predškolskog sustava odgoja i obrazovanja. Dobiveni rezultati ukazuju da odgojitelji odgoj i obrazovanje djece s poremećajem pomanjkanja pažnje i hiperaktivnosti smatraju iznimno zahtjevnim te im je potrebna šira edukacija za pružanje podrške. Prikazani podaci upućuju na potrebu kvalitetnijeg uključivanja djece s poremećajem pomanjkanja pažnje i hiperaktivnosti u redoviti predškolski sustav što bi trebalo potaknuti promjene u postojećoj praksi te osnažiti i educirati odgojitelje.
Izvorni jezik
Hrvatski