Pregled bibliografske jedinice broj: 1040506
Inkluzivna odgojno-obrazovna praksa i trendovi: Odluke i akcije koje (ne)podržavaju inkluziju
Inkluzivna odgojno-obrazovna praksa i trendovi: Odluke i akcije koje (ne)podržavaju inkluziju // Tematski zbornik s VIII. Međunarodne naučno-stručne konferencije Unapređenje kvalitete života djece i mladih (Aranđelovac, Srbija) / Avdić, Alma ; Junuzović-Žunić, Lejla (ur.).
Tuzla, 2017. str. 29-40 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1040506 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inkluzivna odgojno-obrazovna praksa i trendovi: Odluke i akcije koje (ne)podržavaju inkluziju
(Inclusive Educational Practices and Trends: The Decisions and Actions which do(don't) Support the Inclusion)
Autori
Kudek Mirošević, Jasna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Tematski zbornik s VIII. Međunarodne naučno-stručne konferencije Unapređenje kvalitete života djece i mladih (Aranđelovac, Srbija)
/ Avdić, Alma ; Junuzović-Žunić, Lejla - Tuzla, 2017, 29-40
Skup
VIII. Međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Mjesto i datum
Aranđelovac, Srbija, 23.06.2017. - 25.06.2017
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
specifične kompetencije odgojitelja i učitelja, zakonodavne odrednice, pokazatelji inkluzivne prakse
(specific competences of the educators and teachers, legislative baselines, indicators of inclusive practice)
Sažetak
U posljednja dva desetljeća mnoge zemlje razvijaju i analiziraju svoj odgojno-obrazovni sustav naglašavajući pri tom provođenje inkluzivne prakse koja se temelji na uvažavanju inkluzivnih načela. U cilju je svakog sustava razvoj integriranog, sveobuhvatnog kurikuluma kojim se u odgojno-obrazovnoj ustanovi omogućava svakom djetetu ostvarenje prava na optimalni razvoj sposobnosti, vještina i znanja te razvoj pozitivnih emocionalno-socijalnih odnosa u užem i širem socijalnom okruženju. Stoga na svim razinama odgoja i obrazovanja sadržajna analiza pokazuje da se osnovne zakonodavne odrednice temelje na potrebnim kompetencijama koje odgojitelji i učitelji trebaju steći u sustavu odgoja i obrazovanja kao i na njihovom stručnom usavršavanju kroz cjeloživotno obrazovanje. Ukazuje se potreba u stjecanju specifičnih kompetencija za poučavanje djece s teškoćama, odnosno u pružanju adekvatne individualizirane odgojno-obrazovne podrške. S obzirom da se kvaliteta individualiziranog pristupa očituje u obrazovnoj politici izobrazbe odgojitelja i učitelja, pravovremenom razvoju njihovih kompetencija za rad s djecom s teškoćama, u uspješnoj izradi i provođenju individualiziranih kurikuluma te stjecanju iskustava djece s teškoćama s njihovim vršnjacima, potrebna je nova uloga odgojitelja i učitelja za 21. stoljeće. Ta uloga analizirana je pregledom istraživanja koja ukazuju na potrebu kompetentnih i motiviranih odgojitelja i učitelja kao glavnih nositelja uspješne provedbe odgojno-obrazovnih promjena zasnovanih na timskom radu i u zajedničkom partnerstvu kroz izmjenu međusobnih iskustava i kontinuiranog educiranja. U skladu s tim, jasno je kako je zakonodavstvo pretpostavka formalnog određenja ove problematike, ali u kontekstu znanstvenog uporišta kvaliteta provođenja odgojno-obrazovne inkluzije ukazuje na promjenu paradigme stručnog usavršavanja kao samo jednog od elemenata profesionalnog razvoja odgojitelja i učitelja na putu njihovog trajnog profesionalnog razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski