Pregled bibliografske jedinice broj: 1040352
Mišljenja učitelja i stručnih suradnika redovnih škola o uključivanju djece s teškoćama
Mišljenja učitelja i stručnih suradnika redovnih škola o uključivanju djece s teškoćama // Tematski zbornik (II. dio) s IX. Međunarodne naučno-stručne konferencije Unapređenje kvalitete života djece i mladih (Harkany, Mađarska) / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli, 2018. str. 207-217 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1040352 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mišljenja učitelja i stručnih suradnika redovnih škola o uključivanju djece s teškoćama
(The Opinions of Teachers and Expert Associates of Regular Schools on the Inclusion of Children with Disabilities)
Autori
Kudek Mirošević, Jasna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Tematski zbornik (II. dio) s IX. Međunarodne naučno-stručne konferencije Unapređenje kvalitete života djece i mladih (Harkany, Mađarska)
/ Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli, 2018, 207-217
Skup
9. Međunarodna naučno-stručana konferencija Unapređenje kvaliteta života i djece mladih
Mjesto i datum
Harkány, Mađarska, 22.06.2018. - 24.06.2018
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
odgojno-obrazovna inkluzija, spremnost za uključivanje, stručni suradnici, učitelji
(educational inclusion, expert associates, readiness for inclusion, teachers)
Sažetak
Opća načela inkluzivnog obrazovanja definirana Svjetskom deklaracijom o obrazovanju za sve (1990) naglašavaju univerzalni pristup i promicanje jednakosti u školama. Ova načela zahtijevaju proaktivnost u predviđanju prepreka u pristupu obrazovanju i identificiranje načina za otklanjanje inkluzivnih prepreka. Kao rezultat inkluzivnog odgojno-obrazovnog procesa, učitelji su postali znatno više uključeni u obrazovanje. Stoga, na putu tog procesa, od velike pomoći su im stručni suradnici te zajednički doprinose ostvarenju misije i ciljeva suvremene inkluzivne škole. Imajući u vidu doprinos kvaliteti te s obzirom da u suradnji sa stručnim suradnicima učinkoviti učitelji trebaju razmotriti razrednu okolinu i izvršiti neophodne prilagodbe kako bi bili sigurni da olakšava obrazovne i socijalne potrebe učenika, ključno je pitanje koje elemente uzimaju u obzir prateći ostvarivanje kvalitete odgojno-obrazovnog procesa da bi inkluzija bila što učinkovitija. U skladu s tim, cilj ovoga rada je ispitati u kojoj mjeri učitelji i stručni suradnici procjenjuju spremnost učitelja za uključivanje djece s teškoćama u redovne razrede. Za testiranje hipoteze, odnosno za utvrđivanje razlika između učitelja i stručnih suradnika korišten je Mann-Whitneyev neparametrijski test. Rezultati potvrđuju postavljenu hipotezu da ne postoji statistički značajna razlika u procjeni učitelja i stručnih suradnika o spremnosti učitelja za uključivanje djece s teškoćama u redovne razrede. S obzirom da je u Republici Hrvatskoj Strategijom stručnog usavršavanja za profesionalni razvoj odgojno‐obrazovnih radnika 2014.‐2020. definirana potrebna kvaliteta njihovoga rada koja se ponajprije sagledava kroz ostvarivanje poticajnog okruženja te prepoznavanje potreba i interesa učenika, takvi rezultati mogu se tumačiti temeljem dosadašnjih napora i rada na integraciji učenika s teškoćama u redovni sustav, a zatim i na odgojno-obrazovnoj inkluziji.
Izvorni jezik
Hrvatski