Pregled bibliografske jedinice broj: 1040181
Vizualni ogled o čistoći – zid kao predmet, mjesto i sjećanje
Vizualni ogled o čistoći – zid kao predmet, mjesto i sjećanje, 2016., doktorska disertacija, Poslijediplomski studij Akademije likovnih umjetnosti, Zagreb
CROSBI ID: 1040181 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vizualni ogled o čistoći – zid kao predmet, mjesto
i sjećanje
(A visual assay of purity – wall as an object, place
and memory)
Autori
Sladetić Šabić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Poslijediplomski studij Akademije likovnih umjetnosti
Mjesto
Zagreb
Datum
02.12
Godina
2016
Stranica
241
Mentor
Rašić, Ante i Kovač, Leonida
Ključne riječi
čistoća, higijena, zidnjak, plakat, žena, akvarel, termokromatska boja
(purity, wall, poster, woman, watercolor, thermochromatic ink)
Sažetak
Rad se bazira na istraživanju o čistoći kroz medij zidnjaka i plakata u razdoblju od 1900. do 2015. godine na području Republike Hrvatske, u kojima se prati lik žene kao simbola, nositelja promocije i provoditelja čistoga u kući, instituciji i državi. Uz istraživanje zidnjaka i plakata, u doktorski rad je uključen i pregled dosadašnjih istraživanja drugih umjetnika čiji radovi nude raznolikost pristupa i konceptā na temu čistoće. Poredani su po blizini teme i prikazivanja s umjetničkim radom doktorata. Umjetnički rad Čisto i krivo propituje smisao čistoće i ljudskog dodira u svakodnevici. Osnovna pitanja na koja se tražio odgovor unutar ovoga istraživanja su načini kako se čistoća promovira, pod kojim okolnostima i u kakvim društvenim krugovima, kome se obraća, te kakvo znanje i značenje o pojmu čistog pojedinac dobiva. Istraživanje prati vizualizaciju čistog na zidu kuće kroz pronađene zidnjake, te institucije i unutar države kroz plakate. Autoricu zanima uloga takvog zida kao prenositelja promidžbe, te što je to sačuvano u statičnom mediju poput zidnjaka i plakata a vezano je uz privatnost i čistoću koja prati ulogu žene. Na zidnjaku ili plakatu ženski lik svoje vještine pokazuje prema promatraču – uvjerava ga. Dok na umjetničkim djelima ženski lik egzistira neovisno o promatraču, ne nudeći nužno rješenje problema u kojem se nalazi, u umjetničkom radu Čisto i krivo izostaje ženski lik unutar neurednog zatvorenog privatnog prostora, kojeg posjetitelji otkrivaju svojom prisutnošću – dodirom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb,
Umjetnička akademija, Osijek,
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku