Pregled bibliografske jedinice broj: 1039712
Uloga emocionalne inteligencije u prilagodbi studenata na studij
Uloga emocionalne inteligencije u prilagodbi studenata na studij // VII. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici - knjiga sažetaka
Osijek, Hrvatska, 2018. str. 46-46 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1039712 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga emocionalne inteligencije u prilagodbi studenata na studij
(The role of emotional intelligence in adjustment to university.)
Autori
Babić Čikeš, Ana ; Kurtović, Ana ; Perak, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
VII. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici - knjiga sažetaka
/ - , 2018, 46-46
Skup
7. znanstveno - stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 22.02.2018. - 24.02.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
: studenti ; emocionalna inteligencija ; prilagodba na studij
(students, emotional intelligence, adjustment to university)
Sažetak
Uspjeh na studiju ne ovisi samo o kognitivnim sposobnostima studenta i trudu koji ulaže u studiranje nego i o njegovoj sveukupnoj prilagodbi na studentski život. Prilagodba na studij definira se kao složen proces prilagođavanja na novonastalu situaciju koji ima brojne ponašajne i doživljajne korelate. Najčešće se opisuje kroz tri aspekta: emocionalnu, socijalnu i akademsku prilagodbu. Neki od dosada potvrđenih korelata prilagodbe na studij su spol, dob, dimenzije ličnosti, subjektivna dobrobit, lokus kontrole, suočavanje sa str esom, motivacija za postignućem i psihološko zdravlje. S obzirom da se u dosadašnjim istraživanjima potvrdila uloga emocionalnih sposobnosti u prilagodbi u različitim životnim razdobljima, pretpostavlja se da bi one mogle biti značajan čimbenik i u prilagodbi studenata na studij. Stoga je cilj provedenog istraživanja bio ispitati mogućnost predviđanja različitih aspekata prilagodbe studenata na studij na temelju emocionalnih sposobnosti. Istraživanje je provedeno na uzorku od 236 studenata (68, 6 % studentica i 31, 4 % studenata) Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku. Primijenjena su dva testa emocionalne inteligencije (Test analize emocija i Test upravljanja emocijama), Upitnik emocionalne kompetentnosti, Skala prilagodbe studenata na studij i Inventar ličnosti BFI. Rezultati hijerarhijske regresijske analize pokazali su da emocionalna inteligencija mjerena testovima uratka i samoprocjenama značajno doprinosi objašnjenju varijance emocionalne, akademske i socijalne prilagodbe uz kontrolu efekta spola, dobi i osobina ličnosti. Rezultati ukazuju na potrebu uključivanja različitih aktivnosti kojima je cilj poboljšati emocionalne kompetencije u ponudu izvannastavnih aktivnosti namijenjenih studentima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek