Pregled bibliografske jedinice broj: 1039464
Svi na 5G - izloženost zračenju u učionici
Svi na 5G - izloženost zračenju u učionici // CARNET USERS CONFERENCE 2019 - Na granici mogućega ; Konferencija za korisnike / Pezelj, Marijana (ur.).
Zagreb: Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet, 2019. 156, 36 (plenarno, međunarodna recenzija, prošireni sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1039464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Svi na 5G - izloženost zračenju u učionici
(All at 5G - exposure of pupils inside classroom)
Autori
Prlić, Ivica ; Ivanković, Renata ; hajdinjak, Mlade ; Pavelić, Luka ; Surić Mihić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, znanstveni
Izvornik
CARNET USERS CONFERENCE 2019 - Na granici mogućega ; Konferencija za korisnike
/ Pezelj, Marijana - Zagreb : Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet, 2019
Skup
21. CARNET-ova konferencija za korisnike (CUC 2019) „Na granici mogućega“
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 06.11.2019. - 08.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
5G, izloženost elektromagnetskom zračenju, bežične tehnologije, SAR,
(5G, exposure to electromagnetic radiation, wireless technologies, SAR)
Sažetak
Nove komunikacijske tehnologije zasnovane su na elektromagnetskom zračenju. Ta činjenica unosi nove izazove u nastavni proces, pa i strah od njihove uporabe. Predavanje ima za cilj razumljivim i jednostavnim terminološkim jezikom ukazati na znanstvene činjenice o elektromagnetskom zračenju i njegovom međudjelovanju s materijom, povezati ih vrlo jednostavno i razumljivo interaktivnim sudjelovanjem svih sudionika predavanja. Treba jasno ukazati da se osnovna znanja o telekomunikacijskim tehnologijama već dugi niz godina prenose učenicima kroz programe pojedinih STEM predmeta ali se ne ističu kao posebnost niti se povezuju u skladnu obrazovnu cjelinu. U školi za život učenici vrlo rano započinju koristiti telekomunikacijsku tehnologiju u savladavanju gradiva, a osnovna znanja o fizikalnim procesima koji tu tehnologiju omogućuju prvi puta ( i to vrlo šturo) čuju tek u sedmom razredu osnovne škole. Nakon toga u nastavi vlada „obrazovna tišina“ sve dok se negdje u trećem razredu srednje škole ponovno ne dotakne tema zračenja u nastavi fizike. Terminologija koju koristi kurikulum fizike (i STEM predmeta) nipošto nije razrađena na način da učenici podmah i jasno povežu telekomunikaicjske tehnologije i elektromagnetsko zračenje. Učenicima treba od samog početka školovanja pojmovno približiti „zračenje“, dok sve nastavnike koji koriste (ili će tek koristiti) IKT valja primjereno obrazovati o osnovama funkcioniranja te tehnologije kako ne bi učenicima prenosili iskrivljene i nepotpune činjenice, a posebno, kako učenike ne bi svojim krnjim znanjem navodili na pogrešno shvaćanje tehnologije. Zračenje je prirodna činjenica i ono nam je potrebno u svakodnevnom "biološkom" funkcionirnaju i to treba jasno prenijeti učenicima kroz sve dostupne predmete i nastavne teme.
Izvorni jezik
Hrvatski
Napomena
Ovaj je rad povezan s istraživačkim projektom Instituta za medicinska istraživanja i medicinu rada: IPPSO – „Integrirani hardversko-softverski sustav za praćenje mikrolokacijskih parametara stanja okoliša“- RC.2.2.08-0027.koji je institut odradio u partnerstvu s kompanijom Ericsson Nikola Tesla d.d. Taj projekt opremio je laboratorije najsuvremenijom istraživačkom mjernom opremom za istraživanja elektromagnetskih polja i njihovog prostiranja u prostoru. Drugi projekt koji posebno valja istaknuti institut je radio u partnerstvu s CARNet Akademskom mrežom, :IMI_CARNet_2016 – „Dozimetrija elektromagnetskog zračenjaza provedbu pilot projekta e-Škole“: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt). Oba projekta je vodio/vodi dr.sc. I.Prlić (IMI).