Pregled bibliografske jedinice broj: 1039186
Povezanost crtačkih formi s učenjem pisanja djece mlađe školske dobi
Povezanost crtačkih formi s učenjem pisanja djece mlađe školske dobi, 2019., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1039186 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost crtačkih formi s učenjem pisanja djece mlađe školske dobi
(The relation of drawing forms with learning to write in younger school-age children)
Autori
Košalin, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
13.12
Godina
2019
Stranica
59
Mentor
Kovačević, Jelena
Ključne riječi
waldorfska škola, početno pisanje slova, crtanje, dječji likovni izraz, likovna kultura
(Waldorf school, initial letter writing, drawing, children's art expression, visual culture)
Sažetak
Diplomski rad analizira način na koji su crtačke forme zastupljene u waldorfskoj pedagogiji i povezane s učenjem pisanja djece mlađe školske dobi. U prvom dijelu rada navode se osnovna obilježja waldorfske škole, tko je osnivač, načela waldorfske pedagogije, didaktička obilježja waldorfske škole te uloga učitelja u waldorfskim školama. Nadalje se opisuje umjetnost u nastavi u državnim školama i u waldorfskim školama, navodi se što je crtanje i predstavlja periodizacija dječjeg likovnog izraza s naglaskom na predshematsku etapu. Kao uvod u zadnji dio rada opisuje se način poučavanja početnog pisanja slova u waldorfskim školama koji je bio poticaj za istraživanje. U zadnjem dijelu prikazani su tijek istraživanja te analiza istraživanja. Istraživanje se sastojalo od dva dijela. Prvi dio prikazuje sat likovne kulture s ispitanom skupinom, djecom u prvim razredima na kojem su učenici odradili predvježbe za početno pisanje slova te s kontrolnom skupinom na čijem satu nisu provedene predvježbe. Drugi se dio odnosi na anketu koju su ispunjavale učiteljice nakon održanog sata likovne kulture. Uzorak se sastoji od sto jednog učenika te pet učiteljica. Analizom učeničkih radova i analizom ankete utvrđeno je da učenicima predvježbe za početno pisanje slova koriste i trebale bi biti dio nastave u prvom razredu kako bi se učenicima olakšalo usvajanje pisanja slova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Jelena Kovačević
(mentor)