Pregled bibliografske jedinice broj: 1039097
Sredstvo klasne identifikacije – čipka kroz povijest
Sredstvo klasne identifikacije – čipka kroz povijest, 2019., diplomski rad, diplomski, Tekstilno tehnološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1039097 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sredstvo klasne identifikacije – čipka kroz povijest
(Lace as a symbol of the class identification through history)
Autori
Kaurić, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Tekstilno tehnološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
19.12
Godina
2019
Stranica
67
Mentor
Simončič, Katarina Nina
Ključne riječi
aristokracija, čipka, manufaktura, tehnike, povijesni stilovi
(aristocracy, lace, manufactory, techniques, historical styles)
Sažetak
Ovaj diplomski rad bavi se analizom čipke kao sredstvom klasne identifikacije kroz stoljeća. Opisuje razvoj proizvodnje čipke od najranijih oblika proizvodnje do postindustrijskog razdoblja, što je uvjetovano ublažavanjem razlika u klasnim razinama. Od 15. stoljeća plemstvo, svojom financijskom moći utječe na formiranja država, gradova i razvoj njihovog gospodarstva. U doba apsolutnih monarhija, prvenstveno vezanih uz razvoj robnih odnosa i odnosa s novcem, razvila se proizvodnja čipke i oblikovalo kroz zakone o raskoši njezino statusno tj. društveno simboličko značenje. U 16. stoljeću prevladava renesansni geometrijski stil, a tiskani predlošci postaju osnova za daljnji umjetnički i tehnološki razvoj čipke. Francuski dvor od 17. stoljeća nadalje, postaje vodeći nositelj modnih trendova kako u odijevanju, tako i u tekstilnoj i čipkarskoj produkciji. Druge europske prijestolnice u većoj mjeri nastoje francuske trendove pratiti, kako kroz modni izričaj tako i kroz statusne propise. Ovaj rad istražit će poveznicu između primjene čipke u modi i njezine statusne simbolike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb
Profili:
Katarina Nina Simončič
(mentor)