Pregled bibliografske jedinice broj: 1037971
Filozofsko-odgojni sadržaji u Leksikonu odgojno-obrazovnih znanosti (Zagreb, 2017.)
Filozofsko-odgojni sadržaji u Leksikonu odgojno-obrazovnih znanosti (Zagreb, 2017.) // Godišnji simpozij Hrvatskog filozofskog društva: Filozofija, obrazovanje i škola
Zagreb, Hrvatska, 2019. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1037971 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Filozofsko-odgojni sadržaji u Leksikonu odgojno-obrazovnih znanosti (Zagreb, 2017.)
(Philosophical and educational topics in the Lexicon of Educational Sciences (Zagreb, 2017))
Autori
Tomić, Draženko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Godišnji simpozij Hrvatskog filozofskog društva: Filozofija, obrazovanje i škola
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.12.2019. - 14.12.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
filozofija odgoja, manipulacija, indoktrinacija, vrijednosti
(philosophy of education, manipulation, indoctrination, values)
Sažetak
Leksikon odgojno-obrazovnih znanosti (Zagreb, 2017.) urednika i prevoditelja Ivana Marijanovića objavila je Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske. Prijevod je to djela Dizionario di scienze dell'educazione (Rim, 2008.) u čijoj izradi je sudjelovalo blizu dvjesto autora. Priređivač hrvatskog izdanja ističe kako su u Leksikonu daje panoramski pregled suvremene odgojno-obrazovne problematike te kako je, uz druge, ponajprije namijenjen studentima i profesorima odgojno-obrazovnih znanosti. U ovom izlaganju se promatraju natuknice koje se tiču filozofije odgoja, a priređivač ih je kao takve izdvojio u kazalu pojmova počevši od onih na koje se usmjerava filozofsko-odgojno zanimanje (cilj odgoja, ideologija, indoktrinacija, kritičko mišljenje, profesionalna deontologija, vrijednosti i drugo), preko filozofa (Aristoel, Buber, Dewey i drugi), filozofskog pojmovlja i preokupacija (čovjek, čuđenje, duh, kultura, osoba, razum, sloboda, volja i druge) do filozofskih i drugi misaonih pokreta (egzistencijalizam, empirizam, esencijalizam, personalizam, pozitivizam, skepticizam i drugi). U ovom izlaganju se ne namjerava iznositi već poznato o navedenim pojmovima nego se nastoji prepoznati ono što je novo i što je poseban kritički doprinos. Ako je točno da su u Leksikonu obrađene aktualne odgojno-obrazovne teme i sintetizirano sadašnje znanje o odgojno-obrazovnoj problematici onda bi i ovo izlaganje moglo ponuditi isti takav pregled stanja i znanja filozofsko-odgojne problematike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija