Pregled bibliografske jedinice broj: 1037365
Usporedba stručno-pedagoške prakse studenata učiteljskih studija u Hrvatskoj i Austriji
Usporedba stručno-pedagoške prakse studenata učiteljskih studija u Hrvatskoj i Austriji // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO Contemporary Themes in Education - CTE / Kolar Billege, Martina (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 55-56 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1037365 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba stručno-pedagoške prakse studenata učiteljskih studija u Hrvatskoj i Austriji
(Comparison of Professional-Pedagogical Practice Attended by the Faculty of Teacher Education Students in Croatia and Austria)
Autori
Pušić, Ivana ; Sablić, Marija ; Škugor, Alma
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO Contemporary Themes in Education - CTE
/ Kolar Billege, Martina - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 55-56
ISBN
978-953-8115-65-3
Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
analiza sadržaja ; Austrija ; Hrvatska ; stručno-pedagoška praksa ; učiteljski studij
(Austria ; content analysis ; Croatia ; professional-pedagogical practice ; teacher educatio)
Sažetak
U radu se govori o stručno-pedagoškoj praksi studenata kao važnom aspektu učiteljskih studija tijekom kojeg studenti dolaze u kontakt sa svojim budućim zanimanjem. Stručno-pedagoška praksa obavezan je dio 56 57 Konferencija Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO, Zagreb, Hrvatska Faculty of Teacher Education University of Zagreb Conference Contemporary Themes in Education – CTE , Zagreb, Croatia Konferencija Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO, Zagreb, Hrvatska Faculty of Teacher Education University of Zagreb Conference Contemporary Themes in Education – CTE , Zagreb, Croatia obrazovanja svakoga budućeg učitelja i nastavnika. Rad će istaknuti razlike u organizaciji stručno-pedagoške prakse među fakultetima na kojima se obrazuju učitelji razredne nastave. Daje se prikaz komparativnog pregleda stručno-pedagoške prakse studenata učiteljskih studija u Hrvatskoj (Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu i Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku) i Austriji (Kirchliche Pädagogische Hochschule der Diözese Graz-Seckau i Pädagogische Hochschule Kärnten, Viktor Frankl Hochschule Klagenfurt). Analizom sadržaja usporedit će se nazivi i statusi kolegija, godine studija na kojima se provodi stručno-pedagoška praksa, sadržaji, ciljevi, zadatci i trajanje stručno-pedagoške prakse. Cilj je stručno-pedagoške prakse omogućiti studentu neposredni uvid u odgojno-obrazovni rad škole i rad učitelja mentora. Nadalje, cilj je i samostalno ostvarivanje svrhe i zadaća nastave u nižim razredima osnovne škole, primjena različitih teorijskih znanja u nastavi i izvannastavnim aktivnostima i praćenje rada učenika s posebnim potrebama s naznakom stvaranja kompetentnih učitelja u u svim mogućim radnim situacijama. Analizom programa stručno-pedagoških praksi uočena je neusklađenost stručno-pedagoške prakse sa stvarnim potrebama studenata i škole te nedovoljna suradnja između fakulteta i odgojno-obrazovnih ustanova. Iskustva koja studenti stječu tijekom stručno-pedagoške prakse izuzetno su vrijedna, ali su često u suprotnosti s njihovim inicijalnim obrazovanjem zbog nepovezanosti teorijskih znanja i praktičnih vještina. Navedeni su problemi objašnjeni, potkrijepljeni literaturom, ali i mogućim rješenjima percipiranima u dosadašnjoj praksi. U općem se obrazovanju učitelja i nastavnika vrlo malo pažnje posvećuje organizaciji adekvatne prakse tijekom studiranja. Pogled na trenutačnu situaciju izravno govori o neusklađenosti društvenih potreba i obrazovanja učitelja, kako u teorijskom tako i u praktičnom dijelu. Upravo će zbog toga glavna tema ovoga rada biti usporedba obrazovanja učitelja u dvjema europskim državama koje su geografski blizu, ali idejama daleko.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek