Pregled bibliografske jedinice broj: 1037069
Obrazovanje nacionalnih manjina i međuetnički stavovi u Hrvatskoj
Obrazovanje nacionalnih manjina i međuetnički stavovi u Hrvatskoj. Zagreb: Friedrich-Ebert-Stiftung (FES) Zagreb, 2019 (Brošura)
CROSBI ID: 1037069 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje nacionalnih manjina i međuetnički
stavovi u Hrvatskoj
(Education of national minorities and interethnic
attitudes in Croatia)
Autori
Čorkalo Biruški, Dinka ; Jelić, Margareta ; Pavin Ivanec, Tea ; Pehar, Lana ; Uzelac, Ena ; Rebernjak, Blaž ; Kapović, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, brošura, znanstvena
Izdavač
Friedrich-Ebert-Stiftung (FES) Zagreb
Grad
Zagreb
Godina
2019
Stranica
15
ISBN
978-953-7043-82-7
Ključne riječi
obrazovanje nacionalnih manjina ; međuetnički stavovi
(education of national minorities ; interethnic attitudes)
Sažetak
U istraživanju su sudjelovali učenici i njihovi roditelji, pripadnici hrvatske većine u nastavi na hrvatskom jeziku, te češke, mađarske, srpske i talijanske nacionalne manjine u nastavi na njihovim materinskim jezicima (model A), u četiri višeetničke zajednice u Hrvatskoj. Pripadnici nacionalnih manjina, premda cjelokupnu nastavu pohađaju na manjinskom jeziku, uglavnom preferiraju manjinske obrazovne modele koji omogućuju veći stupanj kontakta s pripadnicima većine. Nastave na manjinskim jezicima, osim one na srpskom, nisu dominantno monoetnične, već ih, u različitom omjeru i ovisno o kontekstu, pohađaju i pripadnici drugih nacionalnosti, uključujući i pripadnike većine. Percepcija školske klime i različitih aspekata međuetničkih odnosa pripadnika većine i manjine je nešto negativnija u Vukovaru i okolici kao postkonfliktnom području, nego u svim drugim višeetničkim zajednicama. Škola je istaknuta kao ključan prostor socijalne integracije djece i mladih, posebno zato jer pruža mogućnost stvaranja (i) međuetničkih vršnjačkih prijateljstava i tako pridonosi izgradnji funkcionalne socijalne mreže.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2014-09-4499 - Integracijski procesi većine i manjine u etnički mješovitim zajednicama: uloga međuetničkog kontakta, percipirane prijetnje i socijalnih normi (IntegraNorm) (HRZZ - 2014-09) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Lana Pehar
(autor)
Tea Pavin Ivanec
(autor)
Blaž Rebernjak
(autor)
Ena Uzelac
(autor)
Iva Kapović
(autor)
Margareta Jelić
(autor)
Dinka Čorkalo Biruški
(autor)