Pregled bibliografske jedinice broj: 1036956
Medijska pismenost učenika osmih razreda u Zagrebu
Medijska pismenost učenika osmih razreda u Zagrebu // Medijske studije, 9 (2018), 17; 23-46 doi:10.20901/ms.9.17.3 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1036956 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Medijska pismenost učenika osmih razreda u Zagrebu
(Media Literacy of Eight Grade Students in Zagreb)
Autori
Ciboci, Lana
Izvornik
Medijske studije (1847-9758) 9
(2018), 17;
23-46
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
medijska pismenost ; medijska kultura ; medijsko obrazovanje ; osnovna škola ; djeca ; Hrvatska
(media literacy ; media culture ; media education ; children ; primary school ; Croatia)
Sažetak
Za kvalitetan suživot s medijima danas su osobito potrebne vještine medijske pismenosti. Pritom medijska pismenost podrazumijeva pristup medijima, analizu, vrednovanje i stvaranje medijskih sadržaja (Aufderheide, 1992). Za medijsko opismenjivanje djece ključno je medijsko obrazovanje. U hrvatskom se obrazovnom sustavu medijsko opismenjivanje ostvaruje kroz medijsku kulturu, jednu od sastavnica predmeta Hrvatski jezik, od prvog do osmog razreda. Iako je medijska kultura prisutna u nastavi Hrvatskoga jezika već dugi niz godina, ovo je tek prvo istraživanje o medijskoj pismenosti učenika osnovnih škola u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno na 1000 učenika osmih razreda na području grada Zagreba i pokazalo je da ti učenici posjeduju srednju razinu medijske pismenosti, pri čemu su najslabiji rezultati zabilježeni u području analiziranja i kritičkog vrednovanja te stvaranja medijskih sadržaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus