Pregled bibliografske jedinice broj: 1036889
Motivacijski intervju s djecom i adolescentima: Razvojni pristup i prikaz bolesnika
Motivacijski intervju s djecom i adolescentima: Razvojni pristup i prikaz bolesnika // Socijalna psihijatrija, 46 (2018), 2; 181-194 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1036889 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacijski intervju s djecom i adolescentima: Razvojni pristup i prikaz bolesnika
(Motivational Interviewing with Children and Adolescents: Developmental Perspective and a Case Report)
Autori
Boričević Maršanić, Vlatka ; Zečević, Iva ; Kordić, Ana ; Flander, Mia ; Karapetrić Bolfan, Ljiljana ; Paradžik, Ljubica
Izvornik
Socijalna psihijatrija (0303-7908) 46
(2018), 2;
181-194
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Motivacijski intervju ; Ambivalencija ; Promjena ponašanja ; Djeca i adolescenti
(Motivational interview, behavior change, Children and Adolescents, ambivalence,)
Sažetak
Motivacijski intervju (MI) je na dokazima temeljena, prema klijentu usmjerena, kolaborativna terapijska tehnika za povećanje motivacije za promjenu razrješenjem ambivalencije. MI je razvijen u području ovisnosti i prerastao je u široko korištenu bihevioralnu intervenciju. MI naglašava autonomiju, empatiju te uvažavanje vjerovanja i misli o promjeni pacijenta. Iako može biti samostalna intervencija, MI se koristi i za povećanje motivacije prije početka ili kod gubitka motivacije tijekom zdravstvenog tretmana. Istraživanja MI su primarno bila usmjerena na odraslu populaciju te studije učinkovitosti za mlađu populaciju fokusirane na adolescente i preadolescente, a ne djecu predškolske i školske dobi. Izostanak direktnih istraživanja na djeci mlađe dobi nastao je zbog zahtjeva za određenim stupnjem apstraktnog mišljenja za provođenje MI. Međutim, novija istraživanja pokazuju da je moguće prilagoditi MI teoriju i primjenu na jezik razumljiv i svrsishodan djeci. Korištenje MI materijala specifičnih za mlade s prikladnim i fleksibilnim adaptacijama aktivnosti omogućuje postizanje pozitivnih ishoda kod djece. Cilj je ovog rada prikazati glavne principe MI te suvremene spoznaje o razvojnoj primjerenosti i učinkovitosti MI u djece i adolescenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Medicinski fakultet, Osijek
Poveznice na cjeloviti tekst rada:
Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr www.socijalnapsihijatrija.comCitiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus