Pregled bibliografske jedinice broj: 1036758
Obrazovanje kao cilj, želja i nada. Završno izvješće znanstveno istraživačkog projekta „Obrazovne aspiracije učenika u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: priroda, odrednice i promjene“
Obrazovanje kao cilj, želja i nada. Završno izvješće znanstveno istraživačkog projekta „Obrazovne aspiracije učenika u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: priroda, odrednice i promjene“, 2019. (izvještaj).
CROSBI ID: 1036758 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje kao cilj, želja i nada. Završno
izvješće znanstveno istraživačkog projekta
„Obrazovne aspiracije učenika u prijelaznim
razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog
obrazovanja: priroda, odrednice i promjene“
(Education as a goal, wish, and hope. Final
report of a scientific research project
"Educational aspirations of pupils at
transitional periods of Croatian elementary
education: nature, determinants and change")
Autori
Jokić, Boris ; Ristić Dedić, Zrinka ; Erceg, Inja ; Košutić, Iva ; Kuterovac Jagodić, Gordana ; Marušić, Iris ; Matić Bojić, Jelena ; Šabić, Josip
Izvornik
Obrazovanje kao cilj, želja i nada. Završno izvješće znanstveno istraživačkog projekta „Obrazovne aspiracije učenika u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: priroda, odrednice i promjene“
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, izvještaj
Godina
2019
Ključne riječi
obrazovne aspiracije ; osnovna škola
(educational aspirations ; elementary school)
Sažetak
U razdoblju od veljače 2016. do veljače 2019. godine Institut za društvena istraživanja u Zagrebu proveo je uspostavni znanstveno- istraživački projekt, koji je financirala Hrvatska zaklada za znanost (HRZZ), pod nazivom „Obrazovne aspiracije učenika u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: priroda, odrednice i promjene (COBRAS)“. Iza ovog podugačkog naslova nalazi se namjera pronalaska znanstvenih odgovora na neke od naizgled jednostavnih, a zapravo vrlo zamršenih pitanja poput: Koliko se dugo djeca i mladi žele obrazovati? Što djeca i mladi ljudi žele postati, čime se žele baviti u životu i mijenja li se to kako odrastaju? Kako roditelji utječu na želje i snove vlastite djece? Kako odgojno-obrazovni radnici mogu pridonijeti ostvarivanju obrazovnih aspiracija djece i njihovih roditelja? Na ova i mnoga druga pitanja pokušalo se odgovoriti istraživanjem u kojem je u dvjema školskim godinama sudjelovalo 28 zagrebačkih osnovnih škola te više od 2700 učenika, roditelja i nastavnika. Istraživanje je osmišljeno i provedeno kao istraživački nacrt miješanog modela u kojem se kombiniraju kvalitativne i kvantitativne istraživačke metode. Kvalitativna faza istraživanja bila je usmjerena dubinskom ispitivanju obrazovnih aspiracija putem 1034 polustrukturirana intervjua provedena na 120 trijada sudionika sastavljenih od učenika, njihovih roditelja i učitelja iz pet zagrebačkih škola tijekom dviju školskih godina. Kvantitativna faza istraživanja sastojala se od ponavljanih primjena upitnika na učenicima iz 23 zagrebačke škole u trima različitim točkama mjerenja tijekom školskih godina 2016./2017. te 2017./2018. Ovakvim nacrtom predloženo istraživanje predstavlja prvi sustavni pokušaj longitudinalnog istraživanja ove teme u Republici Hrvatskoj. Ostvarivanje ovako ambicioznog znanstvenog pokušaja istraživanja ove teme ne bi bilo moguće bez vrlo bliske i uspješne suradnje istraživačkog tima i škola, učenika i roditelja. Ovo je završno izvješće namijenjeno prije svega stručnoj i široj javnosti kao pregled nekih osnovnih elemenata teme obrazovnih aspiracija, samog istraživanja te osnovnih rezultata. U njemu su prvo izložene osnovne postavke znanstvenog promišljanja o obrazovnim aspiracijama, opisani su cilj i metodologija istraživačkog projekta, izloženi neki rezultati kvantitativnog dijela istraživanja te predstavljene osnovne preporuke školama u vezi s adresiranjem obrazovnih aspiracija učenika i njihovih roditelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-UIP-2014-09-6757 - Obrazovne aspiracije učenika u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: priroda, odrednice i promjene (COBRAS) (Boris, Jokic, HRZZ ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Zrinka Ristić Dedić
(autor)
Jokic Boris
(autor)
Iva Odak
(autor)
Inja Erceg
(autor)
Gordana Kuterovac Jagodić
(autor)
Josip Šabić
(autor)
Iris Marušić
(autor)
Jelena Matić Bojić
(autor)