Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1036758

Obrazovanje kao cilj, želja i nada. Završno izvješće znanstveno istraživačkog projekta „Obrazovne aspiracije učenika u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: priroda, odrednice i promjene“


Jokić, Boris; Ristić Dedić, Zrinka; Erceg, Inja; Košutić, Iva; Kuterovac Jagodić, Gordana; Marušić, Iris; Matić Bojić, Jelena; Šabić, Josip
Obrazovanje kao cilj, želja i nada. Završno izvješće znanstveno istraživačkog projekta „Obrazovne aspiracije učenika u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: priroda, odrednice i promjene“, 2019. (izvještaj).


CROSBI ID: 1036758 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obrazovanje kao cilj, želja i nada. Završno izvješće znanstveno istraživačkog projekta „Obrazovne aspiracije učenika u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: priroda, odrednice i promjene“
(Education as a goal, wish, and hope. Final report of a scientific research project "Educational aspirations of pupils at transitional periods of Croatian elementary education: nature, determinants and change")

Autori
Jokić, Boris ; Ristić Dedić, Zrinka ; Erceg, Inja ; Košutić, Iva ; Kuterovac Jagodić, Gordana ; Marušić, Iris ; Matić Bojić, Jelena ; Šabić, Josip

Izvornik
Obrazovanje kao cilj, želja i nada. Završno izvješće znanstveno istraživačkog projekta „Obrazovne aspiracije učenika u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: priroda, odrednice i promjene“

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, izvještaj

Godina
2019

Ključne riječi
obrazovne aspiracije ; osnovna škola
(educational aspirations ; elementary school)

Sažetak
U razdoblju od veljače 2016. do veljače 2019. godine Institut za društvena istraživanja u Zagrebu proveo je uspostavni znanstveno- istraživački projekt, koji je financirala Hrvatska zaklada za znanost (HRZZ), pod nazivom „Obrazovne aspiracije učenika u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: priroda, odrednice i promjene (COBRAS)“. Iza ovog podugačkog naslova nalazi se namjera pronalaska znanstvenih odgovora na neke od naizgled jednostavnih, a zapravo vrlo zamršenih pitanja poput: Koliko se dugo djeca i mladi žele obrazovati? Što djeca i mladi ljudi žele postati, čime se žele baviti u životu i mijenja li se to kako odrastaju? Kako roditelji utječu na želje i snove vlastite djece? Kako odgojno-obrazovni radnici mogu pridonijeti ostvarivanju obrazovnih aspiracija djece i njihovih roditelja? Na ova i mnoga druga pitanja pokušalo se odgovoriti istraživanjem u kojem je u dvjema školskim godinama sudjelovalo 28 zagrebačkih osnovnih škola te više od 2700 učenika, roditelja i nastavnika. Istraživanje je osmišljeno i provedeno kao istraživački nacrt miješanog modela u kojem se kombiniraju kvalitativne i kvantitativne istraživačke metode. Kvalitativna faza istraživanja bila je usmjerena dubinskom ispitivanju obrazovnih aspiracija putem 1034 polustrukturirana intervjua provedena na 120 trijada sudionika sastavljenih od učenika, njihovih roditelja i učitelja iz pet zagrebačkih škola tijekom dviju školskih godina. Kvantitativna faza istraživanja sastojala se od ponavljanih primjena upitnika na učenicima iz 23 zagrebačke škole u trima različitim točkama mjerenja tijekom školskih godina 2016./2017. te 2017./2018. Ovakvim nacrtom predloženo istraživanje predstavlja prvi sustavni pokušaj longitudinalnog istraživanja ove teme u Republici Hrvatskoj. Ostvarivanje ovako ambicioznog znanstvenog pokušaja istraživanja ove teme ne bi bilo moguće bez vrlo bliske i uspješne suradnje istraživačkog tima i škola, učenika i roditelja. Ovo je završno izvješće namijenjeno prije svega stručnoj i široj javnosti kao pregled nekih osnovnih elemenata teme obrazovnih aspiracija, samog istraživanja te osnovnih rezultata. U njemu su prvo izložene osnovne postavke znanstvenog promišljanja o obrazovnim aspiracijama, opisani su cilj i metodologija istraživačkog projekta, izloženi neki rezultati kvantitativnog dijela istraživanja te predstavljene osnovne preporuke školama u vezi s adresiranjem obrazovnih aspiracija učenika i njihovih roditelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-UIP-2014-09-6757 - Obrazovne aspiracije učenika u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: priroda, odrednice i promjene (COBRAS) (Boris, Jokic, HRZZ ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.idi.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Jokić, Boris; Ristić Dedić, Zrinka; Erceg, Inja; Košutić, Iva; Kuterovac Jagodić, Gordana; Marušić, Iris; Matić Bojić, Jelena; Šabić, Josip
Obrazovanje kao cilj, želja i nada. Završno izvješće znanstveno istraživačkog projekta „Obrazovne aspiracije učenika u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: priroda, odrednice i promjene“, 2019. (izvještaj).
Jokić, B., Ristić Dedić, Z., Erceg, I., Košutić, I., Kuterovac Jagodić, G., Marušić, I., Matić Bojić, J. & Šabić, J. (2019) Obrazovanje kao cilj, želja i nada. Završno izvješće znanstveno istraživačkog projekta „Obrazovne aspiracije učenika u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: priroda, odrednice i promjene“. Obrazovanje kao cilj, želja i nada. Završno izvješće znanstveno istraživačkog projekta „Obrazovne aspiracije učenika u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: priroda, odrednice i promjene“. Izvještaj.
@unknown{unknown, author = {Joki\'{c}, Boris and Risti\'{c} Dedi\'{c}, Zrinka and Erceg, Inja and Ko\v{s}uti\'{c}, Iva and Kuterovac Jagodi\'{c}, Gordana and Maru\v{s}i\'{c}, Iris and Mati\'{c} Boji\'{c}, Jelena and \v{S}abi\'{c}, Josip}, year = {2019}, keywords = {obrazovne aspiracije, osnovna \v{s}kola}, title = {Obrazovanje kao cilj, \v{z}elja i nada. Zavr\v{s}no izvje\v{s}\'{c}e znanstveno istra\v{z}iva\v{c}kog projekta „Obrazovne aspiracije u\v{c}enika u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovno\v{s}kolskog obrazovanja: priroda, odrednice i promjene“}, keyword = {obrazovne aspiracije, osnovna \v{s}kola} }
@unknown{unknown, author = {Joki\'{c}, Boris and Risti\'{c} Dedi\'{c}, Zrinka and Erceg, Inja and Ko\v{s}uti\'{c}, Iva and Kuterovac Jagodi\'{c}, Gordana and Maru\v{s}i\'{c}, Iris and Mati\'{c} Boji\'{c}, Jelena and \v{S}abi\'{c}, Josip}, year = {2019}, keywords = {educational aspirations, elementary school}, title = {Education as a goal, wish, and hope. Final report of a scientific research project "Educational aspirations of pupils at transitional periods of Croatian elementary education: nature, determinants and change"}, keyword = {educational aspirations, elementary school} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font