Pregled bibliografske jedinice broj: 1036444
Prisutnost anglizama u spontanome govorenju djece osnovnoškolske dobi
Prisutnost anglizama u spontanome govorenju djece osnovnoškolske dobi // Suvremene teme u odgoju i obrzovanju - STOO
Zagreb, Hrvatska, 2019. str. 32-32 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1036444 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prisutnost anglizama u spontanome govorenju djece osnovnoškolske dobi
(Anglicisms in primary school children's spontaneous speech)
Autori
Aladrović Slovaček, Katarina ; Čupić, Ena ; Ivančić, Anamarija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Suvremene teme u odgoju i obrzovanju - STOO
/ - , 2019, 32-32
ISBN
978-953-297-985-5
Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
anglizmi, hrvatski jezik, spontani govor, rano učenje Hrvatskoga jezika
(Croatian language, early learning of Croatian language, English words, spontaneous speech ;)
Sažetak
Hrvatski jezik relativno je malen jezik jer broji tek oko sedam milijuna govornika. Upravo zato, kao i svi drugi mali jezici, podložan je utjecaju drugih, većih i dominantnijih jezika. Zbog osvajačkih pohoda tijekom povijesti bio je ponajviše pod utjecajem turskoga, talijanskoga, mađarskoga, njemačkoga i francuskoga jezika. Svi ti jezici s kojima je hrvatski bio u bliskome kontaktu ostavili su svoj trag u leksiku te vrlo malo i u gramatici pojedinih dijalekata. Danas na hrvatski, kao uostalom i na većinu drugih jezika svijeta, ponajviše utječe engleski jezik koji se u posljednjih dvadesetak godina nametnuo kao lingua franca. Dolaskom SMS poruka te širenjem društvenih mreža, njegova je prisutnost postala sve snažnija, osobito kod mlađih generacija. Veći dio vokabulara koji se koristi za komunikaciju na društvenim mrežama i u online okruženju pripada engleskome jeziku, odnosno koriste se engleski leksemi s hrvatskim sufiksima najčešće u tvorbi imenica, glagola ili pridjeva. Upravo zato cilj je ovoga istraživanja ispitati koliko učenici osnovnoškolske dobi upotrebljavaju anglizme u svome spontanome govoru. U tu svrhu napravljeno je ispitivanje učenika četvrtoga i šestoga razreda osnovne škole u kojemu su učenici govorili o temi društvenih mreža, youtubera i influencera, te su njihovi iskazi snimljeni. Svi će iskazi biti transkribirani te analizirani tako da se napravi čestotni rječnik najčešće upotrjebljenih anglizama, najčešćih kolokacija, te će se usporediti iskazi učenika četvrtoga i šestoga razreda kako bi se vidjelo raste li uporaba anglizama s obzirom na dob. Izolirani jezični primjeri poslužit će i za detaljniju jezičnu analizu, odnosno koliko je engleski leksem prilagođen hrvatskom jezičnom sustavu, na koji način i s kojim ciljem. Očekuje se da učenici u svojim iskazima imaju po desetak anglizama, najčešće imenica, ali i glagola te da broj anglizama s dobi raste.
Izvorni jezik
Hrvatski