Pregled bibliografske jedinice broj: 1036116
Analiza slučaja: Disleksija i disgrafija u nastavi engleskoga jezika
Analiza slučaja: Disleksija i disgrafija u nastavi engleskoga jezika // Vaspitanje i obrazovanje-časopis za pedagošku teoriju i praksu, 3-4 (2017), 247-267 (međunarodna recenzija, članak, ostalo)
CROSBI ID: 1036116 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza slučaja: Disleksija i disgrafija u nastavi
engleskoga jezika
(Case Study: Dyslexia and Dysgraphia in English
Language Teaching)
Autori
Rogulj, Jasmina ; Koren Sonja
Izvornik
Vaspitanje i obrazovanje-časopis za pedagošku teoriju i praksu (0350-1094) 3-4
(2017);
247-267
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
učenici s teškoćama u učenju ; disleksija ; disgrafija ; zakonska regulativa
(pupils with learning difficulties ; dyslexia ; dysgraphia ; legal framework)
Sažetak
Tijekom devedesetih godina protekloga stoljeća, nizom zakonskih propisa i akata utvrđen je način obrazovanja učenika s teškoćama u hrvatskom osnovnoškolskom i srednjoškolskom sustavu. Prvi dio ovoga rada posvećen je teorijskom okviru koji se odnosi na posebne obrazovne potrebe uvjetovane raznovrsnim oštećenjima ili teškoćama u učenju s posebnim naglaskom na disleksiju i disgrafiju. Drugi dio rada prikazuje studiju slučaja srednjoškolskoga učenika s teškoćama čitanja i pisanja po tipu disleksije i disgrafije. Cilj ovoga kvalitativnog istraživanja je sagledati postupke koji se provode u svrhu identificiranja i uključivanja djece s teškoćama u učenju u srednjoškolsko obrazovanje, definirati probleme koji se uočavaju kod učenika s teškoćama u čitanju i pisanju tijekom učenja engleskoga jezika te utvrditi način na koji nastavnici mogu individualizirati nastavu engleskoga jezika za učenike s disleksijom i disgrafijom. Neupitno je da učenici s teškoćama, prema hrvatskom zakonodavstvu, ostvaruju pravo na primjerene programe obrazovanja i pedagoško-didaktičku prilagodbu i da postoji suradnja između nastavnika i stručnih službi, no čini se da obrazovna praksa ukazuje na to da mjesta za napredak još uvijek ima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Splitu Sveučilišni odjel za stručne studije ,
Sveučilište u Splitu Sveučilišni odjel zdravstvenih studija