Pregled bibliografske jedinice broj: 1035891
O SKUPOVIMA I LJUDIMA (JEDNA ZABORAVLJENA GODIŠNJICA)
O SKUPOVIMA I LJUDIMA (JEDNA ZABORAVLJENA GODIŠNJICA) // Poučak : časopis za metodiku i nastavu matematike, 17 (2016), 65; 36-46 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1035891 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O SKUPOVIMA I LJUDIMA (JEDNA ZABORAVLJENA GODIŠNJICA)
Autori
Baras, Ivo ; Kožul Blaževski, Renata ; Mardešić, Julija
Izvornik
Poučak : časopis za metodiku i nastavu matematike (1332-3008) 17
(2016), 65;
36-46
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
: skup, funkcija, nastava matematike, reforma nastavnog programa, rasterećenje
Sažetak
Početkom sedamdesetih godina 20. stoljeća u nas je provedena ambiciozna reforma nastavnog programa matematike za osnovnu i srednju školu. Reforma je slijedila tadašnje relevantne svjetske trendove motivirane stavom da je suvremena matematika uvelike zasnovana na pojmovima teorije skupova i algebarskih struktura. Upravo se navršava 40 godina otkako je u 5. razred osnovne škole krenula generacija učenika koja je tamo po prvi put učila o skupovima, relacijama i funkcijama. Intencija je bila da pojmovi i koncepti naivne teorije skupova posluže kao osnova za izlaganje gradiva u daljnjem školovanju. Uz manje korekcije, ovaj je pristup zadržan narednih dvadesetak godina. Od devedesetih godina naovamo svjedočimo donekle obrnutom procesu. S ciljem rasterećenja nastavnog programa došlo je do praktičnog izbacivanja skupova i funkcija iz gradiva matematike u osnovnim školama, što je 2006. godine formalizirano donošenjem HNOS–a. Najavljuju se i nove promjene kurikuluma u tom smjeru. Bez namjere da u pitanje dovodi opravdanost i svrhu rasterećenja, ovaj rad prati neke od posljedica toga procesa donoseći iskustva iz nastave matematike na tehničkim fakultetima i višim školama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Splitu,
Sveučilište u Splitu Sveučilišni odjel za stručne studije