Pregled bibliografske jedinice broj: 1035614
Albanska, češka i mađarska manjina u Hrvatskoj: metalingvistička osviještenost u učenju stranih jezika
Albanska, češka i mađarska manjina u Hrvatskoj: metalingvistička osviještenost u učenju stranih jezika // Jezik i um / Matešić, Mihaela ; Vlastelić, Anastazija (ur.).
Zagreb: Srednja Europa, 2019. str. 263-275 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1035614 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Albanska, češka i mađarska manjina u Hrvatskoj: metalingvistička osviještenost u učenju stranih jezika
(Albanian, Czech and Hungarian minority in Croatia: metalinguistic awareness in foreign language learning)
Autori
Karabin, Petra ; Cergol Kovačević, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Jezik i um
/ Matešić, Mihaela ; Vlastelić, Anastazija - Zagreb : Srednja Europa, 2019, 263-275
ISBN
978-953-8281-01-3
Skup
32nd International Conference of CALS: Language and mind
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 03.05.2018. - 05.05.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
govornici manjinskih jezika ; metalingvistička osviještenost ; učenje stranih jezika
(minority language speakers ; metalinguistic awareness ; foreign language learning)
Sažetak
Pokazalo se da poznavanje manjinskog jezika može pozitivno utjecati na učenje stranih jezika jer pridonosi povećanju metalingvističke osviještenosti (Jessner 2008). U ovom preliminarnom istraživanju usredotočili smo se na iskustva govornika manjinskih jezika s učenjem stranih jezika, a s obzirom na njihovu početnu dvojezičnost. Istražili smo tri iznimno velike nacionalne manjine u Hrvatskoj: albansku, češku i mađarsku. Zanimalo nas je jesu li za vrijeme učenja sudionici povezivali svoj manjinski jezik sa stranim jezicima kako bi si olakšali učenje novog jezika (pozitivan transfer). Istraživanje je provedeno u dva dijela – pomoću online upitnika (N=68) i polustrukturiranog dnevnika (N=15). Rezultati upitnika su pokazali da su sudionici ovog istraživanja uistinu povezivali strani jezik koji su učili sa svojim materinskim jezikom, ponajviše na razinama fonologije i leksika, iako su rijetko bili na to potaknuti od strane svojih nastavnika jezika. Zaključujemo preporukom za daljnja istraživanja usmjerena na vještinu učiti kako učiti kako bi se govornicima manjinskih jezika olakšalo učenje stranih jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb