Pregled bibliografske jedinice broj: 1035575
Stručno-pedagoška praksa studenata Odsjeka za učiteljske studije Učiteljskog fakulteta u Zagrebu
Stručno-pedagoška praksa studenata Odsjeka za učiteljske studije Učiteljskog fakulteta u Zagrebu // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 95-104 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1035575 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stručno-pedagoška praksa studenata Odsjeka za
učiteljske studije Učiteljskog fakulteta u Zagrebu
(Professional Pedagogical Practice at the
Department of Teacher Studies at the Faculty of
Teacher Education in Zagreb)
Autori
Canjek-Androić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina
/ Klasnić, Irena - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 95-104
Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
budući učitelji primarnog obrazovanja ; mišljenje studenata ; obrazovanje učitelja ; organizacija prakse ; unapređenje prakse
(advancement of practice ; future teachers of primary education ; organization of practice ; student opinion ; teacher education)
Sažetak
Temeljna je zadaća stručno-pedagoške prakse na Učiteljskom studiju da studenti upoznaju organizaciju rada škole, nastavne i izvannastavne aktivnosti te da se neposredno uključe u nastavni proces. Ona ima važnu ulogu u obrazovanju budućih učitelja jer pruža praktično iskustvo i doticaj sa školskom stvarnošću. Promatranje nastave učitelja- mentora, povezivanje teorijskih spoznaja s konkretnim primjerima nastavne prakse i samostalno izvođenje nastave omogućava studentima stjecanje kompetencija za budući samostalni odgojno- obrazovni rad. Studenti Odsjeka za učiteljske studije svake akademske godine odlaze s uputnicom Učiteljskog fakulteta u Zagrebu na stručno- pedagošku praksu u osnovnu školu koju samostalno odaberu u Republici Hrvatskoj. Na temelju vođenih bilješki o nastavi, izvannastavnim aktivnostima i organizaciji škole u dnevniku prakse sastavljaju izvješće u kojem iznose zaključke i dojmove o provedenoj praksi. Rad prikazuje rezultate istraživanja o promišljanju studenata (N=519) od prve do pete godine Odsjeka za učiteljske studije Učiteljskog fakulteta u Zagrebu o organizaciji i provedbi stručno-pedagoške prakse u akademskoj godini 2018./2019. Za prikupljanje podataka korištena je anketa u elektroničkom obliku. Studenti su praksu ostvarili u 439 matičnih i 80 područnih škola. U podjednakom su postotku bili u svim razredima primarnog obrazovanja. 98, 8% studenata izjasnilo se da je moglo obaviti svoje obveze tijekom prakse, a 99, 2% da im je na praksi bilo ugodno. Studenti su iskazali zadovoljstvo odgojno-obrazovnom klimom i suradnjom s učiteljima-mentorima, a nezadovoljstvo materijalnim uvjetima u školama. Procijenili su da je potreba dulja i aktivnija stručno-pedagoška praksa. Prijedlozi studenata u vezi s tim što bi se moglo promijeniti u praksi pružaju mogućnost unapređenja organizacije i provedbe stručno- pedagoške prakse u idućoj akademskoj godini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija