Pregled bibliografske jedinice broj: 1035304
Uloga i primjena tehnike društveno odgovornoga poslovanja u odnosima s javnošću: primjeri internetskih kampanja
Uloga i primjena tehnike društveno odgovornoga poslovanja u odnosima s javnošću: primjeri internetskih kampanja // South Eastern European Journal of Communication, 1 (2019), 2; 95-107 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1035304 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga i primjena tehnike društveno odgovornoga poslovanja u odnosima s javnošću: primjeri internetskih kampanja
(The Role and Application of Corporate Social Responsibility as a Public Relations Technique: Examples of Internet Campaigns)
Autori
Raguž, Anđelka ; Bušić, Mia ; Jurišić, Jelena
Izvornik
South Eastern European Journal of Communication (2712-0430) 1
(2019), 2;
95-107
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
društveno odgovorno poslovanje, tehnike odnosa s javnošću, suvremeni mediji, Počeši s razlogom, Like My Addiction
(public relations techniques, corporate social responsibility, modern media, Počeši s razlogom, Like my Addiction)
Sažetak
U radu se konceptu društveno odgovornoga poslovanja pristupa kao tehnici u odnosima s javnošću koja se provodi s dvojakim ciljem (Tench, 2009, str. 111). S jedne strane društvena odgovornost očituje se preko odabranih i planiranih aktivnosti s obzirom na dobrobit društva unutar kojega organizacija djeluje, a s druge strane društveno odgovorno poslovanje provodi se i da bi se (u konačnici) pozitivno utjecalo na imidž i reputaciju organizacije i svih čimbenika iz društvenoga okoliša organizacije, koji eksplicitno utječu na njezinu (tržišnu) opstojnost. Cilj ovoga empirijskog rada jest ispitati navedeno te prikazati ulogu i mogućnosti primjene tehnike društveno odgovornoga poslovanja u suvremeno strateški organiziranim odnosima s javnošću. U radu su preko dvije studije slučaja prikazani primjeri kampanja iz prakse: hrvatska kampanja Ožuj-skog piva Počeši s razlogom, čija je primarna uloga društvene odgovornosti bila osvijestiti rizičnu skupinu o mogućnostima ranoga otkrivanja raka testisa i načinima liječenja te francuska kampanja portala Addict Aide sa svjetskim dosegom Like My Addiction, koja nastoji ukazati na problem alko-holizma među mladima. Analizom objavljenoga virtualnoga sadržaja utvrđeno je, između ostaloga, da je u provedbi navedenih kampanja bio upotrijebljen drugačiji pristup korištenja društvenih mre-ža – komunikacijskih platformi na kojima su ostvarene – premda su ključne poruke kampanja bile slične, ali usmjerene prema različitim ciljnim javnostima. Konačno, utvrđivanjem učinaka interneta u odnosu na offline okruženje, u radu su prezentirane i mogućnosti konvergencije suvremenih medija i odnosa s javnošću te istraženo jesu li internetske kampanje diversificirale ili ostvarile pozitivne komunikacijske rezultate u društvu u kojemu su provedene.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti