Pregled bibliografske jedinice broj: 1035281
Participacija učenika putem primjene i procjene uspješnosti MAPS tehnike osobno usmjerenog planiranja – studija slučaja
Participacija učenika putem primjene i procjene uspješnosti MAPS tehnike osobno usmjerenog planiranja – studija slučaja // Nova prisutnost, XVII (2019), 2; 350-350 doi:10.31192/np.17.2.7 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1035281 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Participacija učenika putem primjene i procjene uspješnosti MAPS tehnike osobno usmjerenog planiranja – studija slučaja
(Participation of Students Through the Implementation of MAPS Technique of Person- Centered Planning)
Autori
Opačak, Tanja ; Krampač Grljušić, Aleksandra ; Lončarić, Marija
Izvornik
Nova prisutnost (1334-2312) XVII
(2019), 2;
350-350
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
inkluzivno obrazovanje ; MAPS tehnika ; osobno usmjereno planiranje ; participacija
(inclusive education ; MAPS ; participation ; person-centered planning)
Sažetak
Polazeći od koncepta inkluzivnog obrazovanja u kojem je aktivna participacija učenika s teškoćama u razvoju i individualizirana podrška od velikog značenja za odgojno obrazovni uspjeh i osobno zadovoljstvo učenika, primijenili smo i pokušali procijeniti uspješnost MAPS tehnike osobno usmjerenog planiranja za učenika 5. razreda osnovne škole. Istraživanje je provedeno kao studija slučaja za jednog učenika s teškoćama u razvoju, sudjelovalo je 14 sudionika, 10 odraslih osoba i četiri učenika 5. razreda, od kojih je jedan učenik s teškoćama. Podaci su prikupljeni intervjuima sa svim sudionicima te opservacijom učenika za kojega je MAPS tehnika primijenjena. Objedinjavanjem i kvalitativnom obradom podataka dobili smo jasniji uvid u subjektivna iskustva i emocije sudionika koja su razvrstana u pet tematskih područja. Uočen je pozitivan učinak primjene osobno usmjerenog planiranja na dobrobit i kvalitetu života učenika s teškoćama u razvoju (veća prihvaćenost učenika u razrednom okruženju, razvoj učenikovih socijalnih i komunikacijskih vještina, učvršćivanje prijateljstva, druženje u slobodno vrijeme), što može pridonijeti lakšoj prilagodbi učenika na zahtjeve koje postavljaju viši razredi osnovne škole. Provedeno istraživanje ukazuje na važnost primjene MAPS tehnike kao načina individualizirane potpore te istovremeno ističe važnost participacije učenika s teškoćama u razvoju i njegovih vršnjaka u procesu planiranja i provođenju inkluzivne prakse u odgojno-obrazovnom sustavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Aleksandra Krampač-Grljušić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus