Pregled bibliografske jedinice broj: 1034801
Što je (ne)suvremeno u suvremenom školstvu?
Što je (ne)suvremeno u suvremenom školstvu? // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 139-152 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1034801 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što je (ne)suvremeno u suvremenom školstvu?
(What is (non)contemporary in contemporary
schooling?)
Autori
Koludrović, Morana ; Rajić, Višnja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina
/ Klasnić, Irena - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 139-152
ISBN
978-953-8115-68-4
Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kurikulum ; nastava usmjerena na učenika ; odgojno – obrazovni sustav ; reforma školstva
(curriculum ; education ; educational system ; school reform)
Sažetak
Svaki odgojno – obrazovni sustav, osim znanstvenih, sadržava tradicijske i promiče individualne, gospodarske, kulturne, religijske, političke i druge društvene vrijednosti. U tom smislu brojni teoretičari odgojno – obrazovnih sustava ističu da je funkcija školstva, uz aktualni odgoj i obrazovanje, progresivno pridonositi daljnjem razvoju pojedinca i društva. U razdoblju kada školstvo nije u mogućnosti pratiti društvene i gospodarske promjene s jedne strane ali i potrebe pojedinca s druge dolazi do krize odgojno – obrazovnih sustava koja u najboljem slučaju rezultira dobro isplaniranim, organiziranim i realiziranim reformama. Republika Hrvatska promjenama u odgojno- obrazovnom sustavu i školstvu pokušava odgovoriti na potrebe suvremenog društva, pri čemu se analizom dokumenata na razini obrazovne politike ali i stručnih i znanstvenih radova mogu izdvojiti preporuke kako suvremena nastava treba biti usmjerena na učenika i aktivno učenje, poticati na samostalno istraživanje, primjenu inovativnih nastavnih strategija poput projektnog i problemskog učenja, učenja otkrivanjem, suradničkog učenja. Suvremena nastava treba razvijati kreativnost, cjeloviti razvoj ličnosti, nastavu utemeljenu na učenikovom iskustvu i praktičnom radu, podržavati inidividualizirani pristup učenju i poučavanju, interdisciplinarnost, inicijativnost i drugo. Navedene preporuke predstavljene su kao inovacije koje prije nisu postojale ili nisu bile dovoljno zastupljene u nastavnom procesu. Cilj ovoga rada je analizom kurikuluma u proteklih pola stoljeća (1964., 1972., 1989., 1993., 1999., 2006., 2011., 2019.) utvrditi jesu li navedene značajke suvremenog nastavnog procesa doista novina. Rezultati dobiveni na temelju analize dokumenata pokazali su da su humana i mnogostrano razvijena ličnost, inovativnost, stvaralaštvo, inidividualizacija, uvažavanje interesa, sposobnosti i individualnih razvojnih mogućnosti učenika, poimanje učenika kao aktivnog subjekta odgoja i obrazovanja zastupljeni i istaknuti u gotovo svim analiziranim dokumentima. Ipak, uočljivo je da na razini implementacije istih, nisu u potpunosti ostvarivana očekivanja. Odnosno, vrijednosti, načela ciljevi i didaktičke preporuke propisane u dokumentima nisu u punom potencijalu ostvarene u odgojno-obrazovnoj praksi. Stoga bi se suvremeni reformski procesi trebali usmjeriti na preveniranje sraza teorije i prakse.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet u Splitu