Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1034801

Što je (ne)suvremeno u suvremenom školstvu?


Koludrović, Morana; Rajić, Višnja
Što je (ne)suvremeno u suvremenom školstvu? // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 139-152 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1034801 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Što je (ne)suvremeno u suvremenom školstvu?
(What is (non)contemporary in contemporary schooling?)

Autori
Koludrović, Morana ; Rajić, Višnja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 139-152

ISBN
978-953-8115-68-4

Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
kurikulum ; nastava usmjerena na učenika ; odgojno – obrazovni sustav ; reforma školstva
(curriculum ; education ; educational system ; school reform)

Sažetak
Svaki odgojno – obrazovni sustav, osim znanstvenih, sadržava tradicijske i promiče individualne, gospodarske, kulturne, religijske, političke i druge društvene vrijednosti. U tom smislu brojni teoretičari odgojno – obrazovnih sustava ističu da je funkcija školstva, uz aktualni odgoj i obrazovanje, progresivno pridonositi daljnjem razvoju pojedinca i društva. U razdoblju kada školstvo nije u mogućnosti pratiti društvene i gospodarske promjene s jedne strane ali i potrebe pojedinca s druge dolazi do krize odgojno – obrazovnih sustava koja u najboljem slučaju rezultira dobro isplaniranim, organiziranim i realiziranim reformama. Republika Hrvatska promjenama u odgojno- obrazovnom sustavu i školstvu pokušava odgovoriti na potrebe suvremenog društva, pri čemu se analizom dokumenata na razini obrazovne politike ali i stručnih i znanstvenih radova mogu izdvojiti preporuke kako suvremena nastava treba biti usmjerena na učenika i aktivno učenje, poticati na samostalno istraživanje, primjenu inovativnih nastavnih strategija poput projektnog i problemskog učenja, učenja otkrivanjem, suradničkog učenja. Suvremena nastava treba razvijati kreativnost, cjeloviti razvoj ličnosti, nastavu utemeljenu na učenikovom iskustvu i praktičnom radu, podržavati inidividualizirani pristup učenju i poučavanju, interdisciplinarnost, inicijativnost i drugo. Navedene preporuke predstavljene su kao inovacije koje prije nisu postojale ili nisu bile dovoljno zastupljene u nastavnom procesu. Cilj ovoga rada je analizom kurikuluma u proteklih pola stoljeća (1964., 1972., 1989., 1993., 1999., 2006., 2011., 2019.) utvrditi jesu li navedene značajke suvremenog nastavnog procesa doista novina. Rezultati dobiveni na temelju analize dokumenata pokazali su da su humana i mnogostrano razvijena ličnost, inovativnost, stvaralaštvo, inidividualizacija, uvažavanje interesa, sposobnosti i individualnih razvojnih mogućnosti učenika, poimanje učenika kao aktivnog subjekta odgoja i obrazovanja zastupljeni i istaknuti u gotovo svim analiziranim dokumentima. Ipak, uočljivo je da na razini implementacije istih, nisu u potpunosti ostvarivana očekivanja. Odnosno, vrijednosti, načela ciljevi i didaktičke preporuke propisane u dokumentima nisu u punom potencijalu ostvarene u odgojno-obrazovnoj praksi. Stoga bi se suvremeni reformski procesi trebali usmjeriti na preveniranje sraza teorije i prakse.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Višnja Rajić (autor)

Avatar Url Morana Koludrović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Koludrović, Morana; Rajić, Višnja
Što je (ne)suvremeno u suvremenom školstvu? // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 139-152 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Koludrović, M. & Rajić, V. (2019) Što je (ne)suvremeno u suvremenom školstvu?. U: Klasnić, I. (ur.)Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina.
@article{article, author = {Koludrovi\'{c}, Morana and Raji\'{c}, Vi\v{s}nja}, editor = {Klasni\'{c}, I.}, year = {2019}, pages = {139-152}, keywords = {kurikulum, nastava usmjerena na u\v{c}enika, odgojno – obrazovni sustav, reforma \v{s}kolstva}, isbn = {978-953-8115-68-4}, title = {\v{S}to je (ne)suvremeno u suvremenom \v{s}kolstvu?}, keyword = {kurikulum, nastava usmjerena na u\v{c}enika, odgojno – obrazovni sustav, reforma \v{s}kolstva}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Koludrovi\'{c}, Morana and Raji\'{c}, Vi\v{s}nja}, editor = {Klasni\'{c}, I.}, year = {2019}, pages = {139-152}, keywords = {curriculum, education, educational system, school reform}, isbn = {978-953-8115-68-4}, title = {What is (non)contemporary in contemporary schooling?}, keyword = {curriculum, education, educational system, school reform}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font