Pregled bibliografske jedinice broj: 1034686
RAZLIKE IZMEĐU INTEGRIRANIH SPORTSKIH PROGRAMA ZA DJECU RANE I PREDŠKOLSKE DOBI: UTVRĐIVANJE SUVREMENIH KRITERIJA ZA NJIHOVU REALIZACIJU
RAZLIKE IZMEĐU INTEGRIRANIH SPORTSKIH PROGRAMA ZA DJECU RANE I PREDŠKOLSKE DOBI: UTVRĐIVANJE SUVREMENIH KRITERIJA ZA NJIHOVU REALIZACIJU // ERS : edukacija, rekreacija, sport : informativno stručno glasilo Udruge pedagoga tjelesne kulture grada Rijeke, 41 (2019), 11-16 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1034686 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
RAZLIKE IZMEĐU INTEGRIRANIH SPORTSKIH PROGRAMA ZA DJECU RANE I PREDŠKOLSKE DOBI: UTVRĐIVANJE SUVREMENIH KRITERIJA ZA NJIHOVU REALIZACIJU
(DIFFERENCES BETWEEN INTEGRATED SPORTS PROGRAMS FOR EARLY AND PRESCHOOL CHILDREN: ESTABLISHING CONTEMPORARY CRITERIA FOR THEIR IMPLEMENTATION)
Autori
Žigulić, Kristina ; Petrić, Vilko
Izvornik
ERS : edukacija, rekreacija, sport : informativno stručno glasilo Udruge pedagoga tjelesne kulture grada Rijeke (1330-7800) 41
(2019);
11-16
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Integrirani sportski program ; rana i predškolska dob ; suvremeni kriteriji
(Integrated sports program ; early and preschool age ; contemporary criteria)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je usporediti uspostavljeni integrirani sportski program i najstariji integrirani sportski program u Republici Hrvatskoj u svrhu definiranja realnih kriterija suvremenog integriranog sportskog programa koji će moći odgovoriti trenutnim potrebama djeteta i njegovom cjelovitom razvoju. Metodom analize sadržaja obuhvaćena su dva sportska programa, odnosno uspostavljeni u Gradu Rijeci i najstariji u Gradu Zagrebu. Programi su kodirani na temelju javno dostupnih podataka sa službenih internetskih stranica i analizirani na temelju sljedećih sastavnica: stručni kadar koji provodi tjelesno vježbanje, materijalni uvjeti u kojima se tjelesno vježbanje provodi, dob djece s kojima se tjelesno vježbanje provodi, pristup odgojno – obrazovnom radu, učestalost tjelesnog vježbanja, vrste motoričkih sadržaja kojima se tjelesno vježbanje realizira te suradnja s roditeljima i ostalom zajednicom. Rezultati su pokazali kako se programi značajno razlikuju u svim sastavnicama osim pristup odgojno – obrazovnom radu. Integrirani sportski program u Rijeci, sukladno znanstvenim postignućima pozitivnije riješava sastavnice materijalni uvjeti, dob djece, motorički sadržaji i suradnju s roditeljima a Zagreb sastavnicu stručni kadar. Svi bi sportski programi trebali težiti realizaciji istih na način da zadovoljavaju navedene kriterije. Ovako se osigurava svakom djetetu razvoj motoričkih potencijala sukladno njegovim trenutnim mogućnostima te kvaltetu rasta i razvoja. S druge strane, ustanove ranog i predškolskog odgoja dobivaju potrebnu kvalitetu koja značajno doprinosi cjelovitom razvoju djeteta. Integrirani sportski programi mogu biti temelj zdravlja djece i način funkcioniranja ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja koji odgojno – obrazovni proces temelji na pokretu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija, Interdisciplinarne društvene znanosti