Pregled bibliografske jedinice broj: 1034404
Spol kao prediktor vrijednosti mladih u Hercegovini
Spol kao prediktor vrijednosti mladih u Hercegovini // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, XVII (2019), 3; 565-577 doi:10.31192/np.17.3.9 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1034404 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spol kao prediktor vrijednosti mladih u Hercegovini
(Gender as a Predictor of the Young People’s Values
in Herzegovina)
Autori
Visković, Ivana ; Škutor, Marijana
Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) XVII
(2019), 3;
565-577
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
prijenos vrijednosti ; temeljne vrijednosti ; vrijednosna orijentacija
(basic values ; transfer of values ; value orientation)
Sažetak
Vrijednosti je moguće tumačiti kao polazišta i željene ishode djelovanja pojedinca. Postoje dvojbe o načinima izgrađivanja vrijednosne orijentacije pojedinca, ali i suglasnost sa stavom da se temeljne životne vrijednosti preuzimaju putem socijalnih interakcija od djetinjstva. Obitelj je za većinu ljudi prva odgojna zajednica te je neosporno značenje obitelji za preuzimanje vrijednosti. Pretpostavlja se utjecaj obitelji i onda kada on prividno izostaje. Ispitivanje vrijednosti mladih u Hercegovini ukazuje da su obitelj, prijateljstvo, sloboda i samopoštovanje prepoznate kao najznačajnije temeljne vrijednosti. Najmanje značajnim ispitanici procjenjuju bogatstvo, autoritet i društvenu moć. Kod procjene važnosti instrumentalnih vrijednosti ispitanici izdvajaju zdravlje, poštovanje prema roditeljima i starijima, iskrenost i mogućnost samostalnog određivanja osobnih ciljeva. Zabrinjava što pojedinci mir u svijetu i očuvanje okoliša procjenjuju kao njima oprečne ili malo značajne vrijednosti. Iako uočeno nije statistički značajno, indikativno je za moguće negativne društvene pojave, neprihvatljiva i destruktivna ponašanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus