Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1033182

Aktivno učenje kao preduvjet cjelovitoga razvoja učenika


Maras, Nevenka; Đuranović, Marina; Lapat, Goran
Aktivno učenje kao preduvjet cjelovitoga razvoja učenika // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO: Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 171-188 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1033182 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Aktivno učenje kao preduvjet cjelovitoga razvoja učenika
(Active Learning as a Precondition for Complete Development of Students)

Autori
Maras, Nevenka ; Đuranović, Marina ; Lapat, Goran

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO: Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 171-188

ISBN
978-953-8115-68-4

Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
aktivno učenje ; škola ; učenik ; učitelj
(active learning ; school ; students ; teachers)

Sažetak
Tradicionalni razredno-predmetno-satni sustav već dugi niz godina ne zadovoljava potrebe učenika niti potiče njihov cjelovit razvoj. U njemu je naglašen intelektualni aspekt razvoja djeteta dok su u velikoj mjeri zapostavljena sva druga područja razvoja. Velikom zastupljenošću formalnih znanja ne potiče se cjelovit razvoj učenika. Na nastavi učenik je uglavnom pasivan, a u znanjima koja stječe ne vidi smisao i mogućnost praktične primjene u svakodnevnom životu. Najveći izazov današnjice jest približiti školu učenicima i omogućiti im razvoj svih njihovih potencijala. Jedan od preduvjeta rješavanja ovog kompleksnog problema je promjena načina poučavanja u školama, tj. poticanje aktivnog učenja učenika. Aktivnim učenjem holistički se gleda na učenika te nastava postaje izazovna i zanimljiva, a znanja koja se stječu dugotrajna, smislena i upotrebljiva. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati koliko učitelji u školama potiču aktivno učenje učenika. Istraživanje je provedeno tijekom školske godine 2016./2017. u 12 osnovnih škola na području Republike Hrvatske na uzorku od 280 ispitanika (učitelja). Rezultati istraživanja ukazuju na to da učitelji od aktivnih metoda učenja najviše koriste igru u nastavi (M=3, 62), a najmanje učenicima dopuštaju korištenje pametnih telefona (smartphonea) tijekom nastavnog sata, a u svrhu traženja potrebnih informacija. Statistički značajne spolne razlike u korist ženskih ispitanika utvrđene su na četiri varijable: V2-U nastavi koristim kvizove, V6-Moji učenici sami izdvajaju ključne riječi ili sažetak, V9-Moji učenici glume određene prizore i V10-Koristim oluju ideja u nastavi. Također, utvrđena je i statistički značajna povezanost godina radnog staža i varijabli: V3- Organiziram razredne debate, V7- Na satove dovodim goste (stručnjake, znanstvenike i sl.) i V8-Posjećujemo ustanove (muzeje, galerije, arhive, knjižnice i sl.) u korist ispitanika s više godina radnog staža. Na više varijabli postoji statistički značajna razlika s obzirom na završeni fakultet tj. postoji razlika među ispitanicima koji su završili učiteljski fakultet ili fakultet s nastavničkim usmjerenjem u odnosu na predmetne učitelje koji su završili neki drugi fakultet uz naknadnu pedagoško- psihološku i didaktičko- metodičku izobrazbu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Goran Lapat (autor)

Avatar Url Nevenka Maras (autor)

Avatar Url Marina Đuranović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.ufzg.unizg.hr www.ufzg.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Maras, Nevenka; Đuranović, Marina; Lapat, Goran
Aktivno učenje kao preduvjet cjelovitoga razvoja učenika // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO: Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 171-188 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Maras, N., Đuranović, M. & Lapat, G. (2019) Aktivno učenje kao preduvjet cjelovitoga razvoja učenika. U: Klasnić, I. (ur.)Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO: Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina.
@article{article, author = {Maras, Nevenka and \DJuranovi\'{c}, Marina and Lapat, Goran}, editor = {Klasni\'{c}, I.}, year = {2019}, pages = {171-188}, keywords = {aktivno u\v{c}enje, \v{s}kola, u\v{c}enik, u\v{c}itelj}, isbn = {978-953-8115-68-4}, title = {Aktivno u\v{c}enje kao preduvjet cjelovitoga razvoja u\v{c}enika}, keyword = {aktivno u\v{c}enje, \v{s}kola, u\v{c}enik, u\v{c}itelj}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Maras, Nevenka and \DJuranovi\'{c}, Marina and Lapat, Goran}, editor = {Klasni\'{c}, I.}, year = {2019}, pages = {171-188}, keywords = {active learning, school, students, teachers}, isbn = {978-953-8115-68-4}, title = {Active Learning as a Precondition for Complete Development of Students}, keyword = {active learning, school, students, teachers}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font