Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1032120

Vršnjačke interakcije u dječjem vrtiću: Sociološka perspektiva


Boneta, Željko; Ivković, Željka; Crnić, Ana
Vršnjačke interakcije u dječjem vrtiću: Sociološka perspektiva // Svakodnevni život deteta / Marinković, Lada (ur.).
Novi Sad: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača, Novi Sad, 2019. str. 58-78 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1032120 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vršnjačke interakcije u dječjem vrtiću: Sociološka perspektiva
(Peer Interaction in the Kindergarten. Sociological Perspective)

Autori
Boneta, Željko ; Ivković, Željka ; Crnić, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Svakodnevni život deteta / Marinković, Lada - Novi Sad : Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača, Novi Sad, 2019, 58-78

ISBN
978-86-85447-29-7

Skup
Mađunarodna interdisciplinarna naučno-stručna konferencija Svakodnevni život deteta = International Interdisciplinary Scientific Conference Everyday life of children

Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 16.11.2018. - 17.11.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
djeca predškolske dobi, vršnjačke kulture, interpretativna teorija, sudjelujuće promatranje, kvalitativno istraživanje
(preschool children, peer cultures, interpretive theory, participating observation, qualitative research)

Sažetak
U radu se problematiziraju vršnjački odnosi kao važan segment socijalizacije u djetinjstvu. Vršnjačke grupe jedan su od najvažnijih agensa socijalizacije djece te se smatraju konstruktima koji se prenose s jedne generacije djece na sljedeću (Corsaro-Eder, 1990). Cilj rada je analiza vršnjačkih interakcija u institucijskom kontekstu. Vršnjački odnosi unutar istraživanja analizirani su iz sociološke perspektive, polazeći od Corsarove interpretativne teorije dječje socijalizacije (Corsaro, 1988, 1992, 2003, 2005). Istraživane su rutine koje su pojavljuju unutar vršnjačkih grupa te analizirana veza dobi i rodnih uloga na njhovo formiranje. U istraživanju je korišteno etnografsko istraživanje s djecom. Tehnika prikupljanja podataka bilo je sudjelujuće promatranje. Istraživanje je provedeno tijekom ožujka i travnja 2015. godine u Dječjem vrtiću „Radost“ u Crikvenici u Hrvatskoj. Sudionici istraživanja bili su 22 djece u dobi od tri do šest godina starosti, jedanaest djevojčica i jedanaest dječaka. Podaci su prikupljani pisanjem bilješki te audio i video snimkama koje su kasnije transkribirane. Nakon toga terenske bilješke su kodirane te je provedena njihova kategorizacija u dva koraka. Rezultati istraživanja pokazali su kako na formiranje vršnjačkih grupa, a time i vršnjačkih kultura, utječe veliki broj čimbenika. Raspon rutina utvrđenih istraživanjem argument ide u prilog Corsarovom zaključku da djeca predškolske dobi putem sudjelovanja u kulturnim rutinama, kreativno prisvajaju informacije iz svijeta u kojem žive i na taj način stvaraju svoje vlastite jedinstvene vršnjačke kulture.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Boneta, Željko; Ivković, Željka; Crnić, Ana
Vršnjačke interakcije u dječjem vrtiću: Sociološka perspektiva // Svakodnevni život deteta / Marinković, Lada (ur.).
Novi Sad: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača, Novi Sad, 2019. str. 58-78 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Boneta, Ž., Ivković, Ž. & Crnić, A. (2019) Vršnjačke interakcije u dječjem vrtiću: Sociološka perspektiva. U: Marinković, L. (ur.)Svakodnevni život deteta.
@article{article, author = {Boneta, \v{Z}eljko and Ivkovi\'{c}, \v{Z}eljka and Crni\'{c}, Ana}, editor = {Marinkovi\'{c}, L.}, year = {2019}, pages = {58-78}, keywords = {djeca pred\v{s}kolske dobi, vr\v{s}nja\v{c}ke kulture, interpretativna teorija, sudjeluju\'{c}e promatranje, kvalitativno istra\v{z}ivanje}, isbn = {978-86-85447-29-7}, title = {Vr\v{s}nja\v{c}ke interakcije u dje\v{c}jem vrti\'{c}u: Sociolo\v{s}ka perspektiva}, keyword = {djeca pred\v{s}kolske dobi, vr\v{s}nja\v{c}ke kulture, interpretativna teorija, sudjeluju\'{c}e promatranje, kvalitativno istra\v{z}ivanje}, publisher = {Visoka \v{s}kola strukovnih studija za obrazovanje vaspita\v{c}a, Novi Sad}, publisherplace = {Novi Sad, Srbija} }
@article{article, author = {Boneta, \v{Z}eljko and Ivkovi\'{c}, \v{Z}eljka and Crni\'{c}, Ana}, editor = {Marinkovi\'{c}, L.}, year = {2019}, pages = {58-78}, keywords = {preschool children, peer cultures, interpretive theory, participating observation, qualitative research}, isbn = {978-86-85447-29-7}, title = {Peer Interaction in the Kindergarten. Sociological Perspective}, keyword = {preschool children, peer cultures, interpretive theory, participating observation, qualitative research}, publisher = {Visoka \v{s}kola strukovnih studija za obrazovanje vaspita\v{c}a, Novi Sad}, publisherplace = {Novi Sad, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font