Pregled bibliografske jedinice broj: 1032120
Vršnjačke interakcije u dječjem vrtiću: Sociološka perspektiva
Vršnjačke interakcije u dječjem vrtiću: Sociološka perspektiva // Svakodnevni život deteta / Marinković, Lada (ur.).
Novi Sad: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača, Novi Sad, 2019. str. 58-78 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1032120 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vršnjačke interakcije u dječjem vrtiću: Sociološka perspektiva
(Peer Interaction in the Kindergarten. Sociological Perspective)
Autori
Boneta, Željko ; Ivković, Željka ; Crnić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Svakodnevni život deteta
/ Marinković, Lada - Novi Sad : Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača, Novi Sad, 2019, 58-78
ISBN
978-86-85447-29-7
Skup
Mađunarodna interdisciplinarna naučno-stručna konferencija Svakodnevni život deteta = International Interdisciplinary Scientific Conference Everyday life of children
Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 16.11.2018. - 17.11.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
djeca predškolske dobi, vršnjačke kulture, interpretativna teorija, sudjelujuće promatranje, kvalitativno istraživanje
(preschool children, peer cultures, interpretive theory, participating observation, qualitative research)
Sažetak
U radu se problematiziraju vršnjački odnosi kao važan segment socijalizacije u djetinjstvu. Vršnjačke grupe jedan su od najvažnijih agensa socijalizacije djece te se smatraju konstruktima koji se prenose s jedne generacije djece na sljedeću (Corsaro-Eder, 1990). Cilj rada je analiza vršnjačkih interakcija u institucijskom kontekstu. Vršnjački odnosi unutar istraživanja analizirani su iz sociološke perspektive, polazeći od Corsarove interpretativne teorije dječje socijalizacije (Corsaro, 1988, 1992, 2003, 2005). Istraživane su rutine koje su pojavljuju unutar vršnjačkih grupa te analizirana veza dobi i rodnih uloga na njhovo formiranje. U istraživanju je korišteno etnografsko istraživanje s djecom. Tehnika prikupljanja podataka bilo je sudjelujuće promatranje. Istraživanje je provedeno tijekom ožujka i travnja 2015. godine u Dječjem vrtiću „Radost“ u Crikvenici u Hrvatskoj. Sudionici istraživanja bili su 22 djece u dobi od tri do šest godina starosti, jedanaest djevojčica i jedanaest dječaka. Podaci su prikupljani pisanjem bilješki te audio i video snimkama koje su kasnije transkribirane. Nakon toga terenske bilješke su kodirane te je provedena njihova kategorizacija u dva koraka. Rezultati istraživanja pokazali su kako na formiranje vršnjačkih grupa, a time i vršnjačkih kultura, utječe veliki broj čimbenika. Raspon rutina utvrđenih istraživanjem argument ide u prilog Corsarovom zaključku da djeca predškolske dobi putem sudjelovanja u kulturnim rutinama, kreativno prisvajaju informacije iz svijeta u kojem žive i na taj način stvaraju svoje vlastite jedinstvene vršnjačke kulture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka