Pregled bibliografske jedinice broj: 1031692
Marketinška valorizacija hrvatskih turističkih atrakcija
Marketinška valorizacija hrvatskih turističkih atrakcija, 2008., magistarski rad, Fakultet za turistički i hotelski menadžment, Oaptija
CROSBI ID: 1031692 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marketinška valorizacija hrvatskih turističkih atrakcija
(Valorising Croatian Tourist Attractions Through Marketing)
Autori
Zanketić, Patricia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Fakultet za turistički i hotelski menadžment
Mjesto
Oaptija
Datum
13.06
Godina
2008
Stranica
173
Mentor
Berc-Radišić, Branka
Ključne riječi
Turisticka atrakcija, destinacija, Hrvatska, marketing, turisticki proizvod, resurs
(Tourist attraction, destination, Croatia, marketing, tourism product, resource)
Sažetak
Prirodne ljepote, kulturno-povijesna baština, manifestacije cesto su glavni motivi za dolazak turista posjetitelja u turističku destinaciju. Samim time, nova iskustva, novi doživljaji motiviraju turiste da posjete te atrakcije. Svaka prirodna ili kulturna atrakcija je potencijalna turistička atrakcija koja daje impuls razvoju turizma na nekom području. Uz kvalitetan marketing temeljen na stvarnim potencijalima te kreiranje „priče" ili „doživljaja" vezanog za taj potencijal, turizam može postati jedan od osnovnih pokretaca razvoja u svim regijama Hrvatske, ukoliko ga se izabere kao strateški razvojni faktor. Hrvatski se turizam tako posljednjih godina usmjerava na podizanje kvalitete hrvatskog turističkog proizvoda i na razvoj seoskog, kulturnog, zdravstvenog, kongresnog i izletničkog turizma u kontinentalnom dijelu, čime se sadržajno dopunjava osnovni proizvod “sunca i mora”, te ostvaruju dodatni ucinci od turizma. Planiranje, razvoj i upravljanje turizmom potrebni su svakoj destinaciji kako bi se ne samo ocuvao okoliš za lokalno stanovništvo, već i zbog dugorocne zaštite investicija u turističku infrastrukturu, atrakcije, objekte i proizvode. Medunarodni trendovi ukazuju na to da su najperspektivnije turisticke destinacije one koje kombiniraju povijesne i kulturne atrakcije s prirodnim resursima. Takve destinacije mogu zadovoljiti razlicite zahtjeve turističke potražnje. Nije dovoljno imati samo razvijene atrakcije, njima treba znati stručno upravljati. Za uspješan plasman destinacije na turističkom tržištu potrebno je poznavati motive dolaska u destinaciju, motive dolaska za posjet atrakcijama te raspolagati informacijama jesu li turisti/posjetitelji zadovoljni turističkim proizvodom. Potrebno je spoznati interakciju izmedu resursa i doživljaja turiste. Razvoj i promocija atrakcija ovisi o lokalnoj inicijativi. Jer suvremeni turistički proizvod pored osnovnih usluga sadržava i mnoge privlacnosti koje pobuđuju pozornost turista.
Izvorni jezik
Hrvatski