Pregled bibliografske jedinice broj: 1030648
Građanski odgoj i razvoj kritičkog mišljenja u nastavi fizike
Građanski odgoj i razvoj kritičkog mišljenja u nastavi fizike // 2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 2018. str. - (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1030648 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Građanski odgoj i razvoj kritičkog mišljenja u nastavi fizike
(Civic education and the development of critical thinking in physics classes)
Autori
Buchberger, Iva ; Buchberger, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 05.10.2018. - 06.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
građanski odgoj ; kritičko mišljenje ; aktivne nastavne metode ; suradnički oblici rada ; samovrednovanje ; poticajno razredno okruženje ; fizika
(civic education ; critical thinking ; active teaching methods ; collaborative forms of class organisation ; self-evaluation ; stimulating classroom environment ; physics)
Sažetak
Posljednjih se godina mogu uočiti novi iskoraci u odgoju i obrazovanju koji idu u smjeru sve većeg zalaganja za uvođenje građanskog odgoja u kurikulum uz razvoj kritičkog mišljenja učenika. Slijedom toga, od iznimne je važnosti otvarati konstruktivne rasprave i nuditi rješenja za njihovu učinkovitu primjenu u nastavnoj praksi. U ovom se radu polazi od razlikovanja triju modela uvođenja građanskog odgoja i kritičkog mišljenja u kurikulum – od građanskog odgoja i kritičkog mišljenja kao zasebnog nastavnog predmeta, preko integrativnog modela, do kroskurikularnog modela. Rad se fokusira na kroskurikularni model temeljen na sljedećim dimenzijama poučavanja i učenja – (a) kritičkom pristupu nastavnom sadržaju ; (b) uvođenju aktivnih nastavnih metoda i suradničkih oblika rada u nastavu ; (c) samovrednovanju ; i (d) osiguravanju poticajnog razrednog okruženja. Primjena navedenog modela prikazuje se na primjeru nastave fizike uzete kao nedovoljno istraženog, a time i izazovnijeg, područja primjene građanskog odgoja i razvoja kritičkog mišljenja u nastavnoj praksi. Model uvođenja građanskog odgoja i kritičkog mišljenja u nastavu fizike prikazuje se na primjeru nastavne jedinice Postanak i vrste valova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka