Pregled bibliografske jedinice broj: 1030184
Implikacije skrivenog kurikuluma
Implikacije skrivenog kurikuluma // Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju / Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan - Guska, Sandra (ur.).
Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2018. str. 350-360 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 1030184 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Implikacije skrivenog kurikuluma
(The hidden curriculum implications)
Autori
Nikšić Rebihić, Edina ; Novosel, Višnja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju
/ Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan - Guska, Sandra - Sarajevo : Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2018, 350-360
Skup
2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 05.10.2018. - 06.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
skriveni kurikulum, implicitna teorija nastavnika, kultura škole, ideologija
(hidden curriculum, teachers’ implicit theory, school culture, ideology)
Sažetak
Posljednjih se godina u javnom diskursu često govori o kurikulumu, nj egovoj reformi i sadržajima koje bi trebao obuhvatiti. Zanemaruje se činjenica da je utjecaj skrivenog kurikuluma snažniji od utjecaja službenih kurikuluma. Nastavom, odnosno realizacijom službenog kurikuluma, kreira se i potiče socijalno ponašanje, organi zira se svakodnevni život u učionici i prenose se odgojne vrijednosti na učenike. Postoje mnoge školske aktivnosti koje su izravno ili neizravno uključene u odgoj djece i koje kao takve čine skriveni kurikulum. Skriveni kurikulum nije dio službenih i javni h programa, on zapravo čini regulativu pedagoške interakcije i odnosi se na implicitnu praksu specifičnu za određenu odgojno - obrazovnu sredinu. Naime, njime se definira ono što učenici usvoje iz vrijednosti i normi nastavnika, školskih rituala i procedura, iz fizičkog okruženja, odnosa između subjekata u školi, kulture škole itd. U ovom radu nastojat ćemo prikazati neke od implikacija skrivenog kurikuluma, sa posebnim osvrtom na nastavnika koji usmjerava odgojno - obrazovni proces. Zbog nemogućnosti jednoznač nog definiranja, autori su se složili da skriveni kurikulum odražava nezapaženo standardiziranje odnosa unutar konteksta škole i da su od presudne važnosti obrasci ponašanja nastavnika. Stoga je cilj ovoga rada pojmovno i sadržajno odrediti koncept skriven og kurikuluma te prikazati ga u kontekstu kulture škole, implicitne teorije nastavnika, njegove ideološke strane i empirijskog istraživačkog okvira.
Izvorni jezik
Ostalo
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb