Pregled bibliografske jedinice broj: 1028734
Odgojno-obrazovne vrijednosti romske kulture u nastavnom procesu
Odgojno-obrazovne vrijednosti romske kulture u nastavnom procesu, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Muzička akademija, Pula
CROSBI ID: 1028734 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojno-obrazovne vrijednosti romske kulture u nastavnom procesu
(Educational values of Roma culture in teaching process)
Autori
Nikolić, Petar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Muzička akademija
Mjesto
Pula
Datum
27.09
Godina
2019
Stranica
41
Mentor
Drandić, Dijana
Ključne riječi
odgoj i obrazovanje, Romi, romska kultura
(education, Roma, Roma culture)
Sažetak
Romi su tradicionalno nomadski narod podrijetlom iz Indije koji se brojnim migracijama, prouzrokovanih nepoznatim razlozima, prilagodio životu svih kultura u kojima se našao. Karakterizira ga izrazita nadarenost glazbom i drugim oblicima umjetnosti ali ga isto tako, još u većoj mjeri karakterizira siromaštvo i diskriminacija većinskog društva. Romi su se u velikoj mjeri sami doveli u položaj u kojem se nalaze zbog velikog broja neobrazovanog i nepismenog stanovništva. Većina Roma nedovoljno poznaje vlastitu kulturu, a značajan broj školovanih i integriranih Roma ne govori vlastiti materinji jezik, te gubi nacionalni identitet. Romi se trenutno nalaze u svojevrsnom krugu siromaštva u kojemu se nalaze zbog niskog stupnja obrazovanja, čemu su uzrok neadekvatni životni uvjeti, marginaliziranost i izoliranost koji su uzrokovani neimaštinom. Izlaz iz navedene situacije se može ostvariti jedino dugogodišnjim sustavnim obrazovanjem od najranije dobi i uspješnom integracijom u društvo, bez gubitka romskog nacionalnog identiteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija