Pregled bibliografske jedinice broj: 1028719
Psihomotorni razvoj djeteta u različitim pedagoškim pristupima
Psihomotorni razvoj djeteta u različitim pedagoškim pristupima, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1028719 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psihomotorni razvoj djeteta u različitim pedagoškim pristupima
(Psychomotor development of a child in different pedagogical approaches)
Autori
Arbunić, Marinela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
10.09
Godina
2019
Stranica
46
Mentor
Koludrović, Morana
Ključne riječi
psihomotorni razvoj, državne škole, alternativne škole, Montessori pedagogija, Waldorfska pedagogija, Freinetov pristup odgoju i obrazovanju
(psychomotor development, state schools, alternative schools, Montessori pedagogy, Waldorf pedagogy, Freinet's approach to education)
Sažetak
Psihomotorni razvoj jedna je od osnovnih čovjekovih potreba. Ipak, ubrzanim načinom života i naglim promjenama u suvremenom društvu te razvojem i korištenjem tehnologije i medija količina kretanja svedena je na minimum u odnosu na ranija vremena, a takav trend prisutan je i u konvencionalnom odgojno- obrazovnom sustavu. Usprkos činjenici da se u današnje vrijeme sve više ističe potreba prilagodbe obrazovanja stvarnim zahtjevima društva i pojedinca, u konvencionalnoj školi još je uvijek naglašeniji kognitivni razvoj, dok je psihomotorni razvoj uvelike zanemaren. Činjenica je da takav sustav odgoja i obrazovanja prestaje biti učinkovit, a potreba za promjenom postaje sve intenzivnija. Zasićenošću odgojno-obrazovnim pristupom koji zanemaruje razvoj psihomotorike uočava se, dakle, njegova neefikasnost u odnosu na pojedine alternativne pristupe koji su utemeljeni na poticanju ovog razvojnog aspekta. Stoga, kao poticaj prilagodbe školskog sustava novim zahtjevima vremena, ovaj rad analizira načine poticanja psihomotornog razvoja u konvencionalnom pristupu odgoju i obrazovanju, kao i u Montessori i waldorfskom pedagoškom pristupu te pedagogiji Célestina Freineta.
Izvorni jezik
Hrvatski