Pregled bibliografske jedinice broj: 1028718
Poimanje discipline u različitim pedagoškim koncepcijama
Poimanje discipline u različitim pedagoškim koncepcijama, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1028718 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poimanje discipline u različitim pedagoškim koncepcijama
(Understanding the discipline in different pedagogical approaches)
Autori
Didak, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
10.09
Godina
2019
Stranica
41
Mentor
Koludrović, Morana
Ključne riječi
disciplina, motivacija, odgovornost, konvencionalna pedagoška koncepcija, Montessori pedagogija, Jena-plan pedagogija, Waldorf pedagogija, Summerhill pedagogija
(discipline, motivation, responsibility, conventional pedagogical conception, Montessori pedagogy, Jena-plan pedagogy, Waldorf pedagogy, Summerhill pedagogy)
Sažetak
Disciplina je, iako razumijevana na različite načine, oduvijek sastavni dio odgojno- obrazovnog procesa te na nju utječe mnogo čimbenika kao što su primjerice tip učitelja, povijesno razdoblje te pedagoška koncepcija prema kojoj se provodi odgoj i obrazovanje. U ovom radu se analizira koncept discipline u konvencionalnim i određenim alternativnim koncepcijama. Disciplina u Montessori koncepciji se temelji na samodisciplini, u koncepciji Jena-plan se naglasak stavlja na zajednicu i komunikaciju, u Waldorfu na važnost učitelja i poznavanje djetetove duše, a u Summerhillu na samoupravu djece i dobrobit zajednice. U konvencionalnom odgojnoobrazovnom sustavu provedba discipline je prošla dugačak razvojni put, od pukog fizičkog kažnjavanja kao ekspresije učiteljevih emocija pa do intrinzične motivacije koja još uvijek pronalazi svoje mjesto u vrtićima i školama.
Izvorni jezik
Hrvatski