Pregled bibliografske jedinice broj: 1028058
Mobilnost i vidljivost visokog učilišta
Mobilnost i vidljivost visokog učilišta // MOBILITY BOOK OF SELECTED PAPERS OF THE HUNGARIAN LANGUAGE TEACHER TRAINING FACULTY´S SCIENTIFIC CONFERENCES / Ivanović, Josip ; Borsos, Éva ; Horák, Rita ; Kovács, Cintia ; Námesztovszki, Zsolt (ur.).
Subotica: Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku Univerziteta u Novom Sadu, 2019. str. 495-502 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1028058 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mobilnost i vidljivost visokog učilišta
(Mobility and visibility of higher education institutions)
Autori
Prskalo, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
MOBILITY BOOK OF SELECTED PAPERS OF THE HUNGARIAN LANGUAGE TEACHER TRAINING FACULTY´S SCIENTIFIC CONFERENCES
/ Ivanović, Josip ; Borsos, Éva ; Horák, Rita ; Kovács, Cintia ; Námesztovszki, Zsolt - Subotica : Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku Univerziteta u Novom Sadu, 2019, 495-502
ISBN
978-86-87095-87-8
Skup
13. međunarodna znanstvena konferencija ; 8. međunarodna metodička konferencija ; 6. konferencija „IKT u obrazovanju” Mobilnost
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 16.10.2019. - 19.10.2019
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
mobilnost, učiteljsko učilište, Bolonjski proces, naklada, sport, umjetnost
(mobility, teacher education institution, Bologna process, publishing, sport, arts)
Sažetak
Usmjerenost na drugoga sigurno ima utemeljenje u ljudskoj značajki socijalnoga bića pa je jasno da usmjerenost prema drugima postaje i ostaje uvjet razvoja ali i samog opstanka. Različiti su razlozi nagnali naše praočeve na putovanja počevši od ekonomskih, vojnih do onih najplemenitijih duhovnih i znanstvenih. Suvremeni svijet se ne razlikuje mnogo od onog drevnog s tim da je današnji čovjek mogućnost mobilnosti ojačao tehničkom, industrijskom i informatičkom revolucijom. Akademska mobilnost je prisutna u početku putem nesustavnih oblika. Školovanje u udaljenim krajevima i inozemstvu vezano je za određeni obrazovni profil koji se najčešće nije mogao steći u okružju. Međutim, institucionalna mobilnost u Europskom okružju svoj puni zamah doživljava Bolonjskom deklaracijom koja podrazumijeva stvaranje jedinstvenog europskog visokoobrazovnog prostora temeljenog na sustavu lako prepoznatljivih obrazovnih stupnjeva, obrazovni sustav u dva ciklusa, uvođenje jedinstvenog ECTS bodovnog sustava, a posebno treba naglasiti promicanje akademske mobilnosti studenata i nastavnika što bi povećalo kvalitetu i naglasilo europsku dimenziju sustava. Ovdje se želio dati prikaz mogućih oblika mobilnosti visokoškolske ustanove kroz primjer Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i samog Sveučilišta u Zagrebu temeljem službenih podataka o ostvarenoj mobilnosti. Podaci ukazuju kako je studentska mobilnost nailazila na određene zapreke, kojih je danas sve manje. Nastavnička mobilnost je za organiziranje, nešto manje tehnički zahtjevna ali je jednako značajna jer osigurava transfer iskustava i odlazećih profesora ali i visokih učilišta domaćina. Značajan prostor za mobilnost nalazi se u nakladničkoj djelatnosti učilišta te nakladi znanstvenih časopisa, značajnog generatora posredne mobilnosti. U obrazovanju učitelja je mnogo različitih područja koja trebaju biti pokazana pred mnogo širim prostorom od lokalne zajednice, države pa i kontinenta. Inicijative kao što su umjetničke izložbe, glazbeni nastupi i sportska natjecanja ne bi trebale biti ograničene na prostor kolegija i fakulteta, a postaju značajnim čimbenikom mobilnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija