Pregled bibliografske jedinice broj: 1027745
Arijadnina nit u ovladavanju frazemima na nastavi materinskoga i stranoga jezika - kvantitativno obrađeni podaci (prvi dio studije)
Arijadnina nit u ovladavanju frazemima na nastavi materinskoga i stranoga jezika - kvantitativno obrađeni podaci (prvi dio studije) // Filološke studije, XVII (2019), 1; 292-304 doi:10.17072/1857-6060-2019-17-1-292-304 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1027745 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Arijadnina nit u ovladavanju frazemima na nastavi materinskoga i stranoga jezika - kvantitativno obrađeni podaci (prvi dio studije)
(Ariadne's Thread in Idiom Acquisition in Mother Tongue and Foreign Language Classrooms - Quantitative Data Analysis (The First Part of the Study))
Autori
Barčot, Branka ; Milčić, Tanja
Izvornik
Filološke studije (1857-6060) XVII
(2019), 1;
292-304
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
frazeodidaktika ; frazemi s mitološkom sastavnicom ; hrvatski jezik ; njemački jezik
(phraseodidactics ; idioms with a mythological component ; Croatian language ; German language)
Sažetak
S obzirom na činjenicu da se frazeologija kao lingvistička disciplina počinje razvijati tek sredinom 20.st., jezikoslovci svoju pozornost najprije usmjeravaju na razna teorijska pitanja primjenjujući pri tome različite pristupe (primjerice, strukturalistički, kognitivni, lingvokulturološki). Posljedica toga jest činjenica da je frazeodidaktika postala najslabijom karikom frazeologije. Frazeološka kompetencija je jedan od najvećih izazova učenicima u procesu ovladavanja stranim jezikom, ali ne samo njima nego i njihovim nastavnicima. Frazeodidaktika kao jedan od aspekata primijenjene frazeologije pomaže razviti te kompetencije i nudi nastavnicima i učenicima određene instrumente i načine za svladavanje frazeološke građe stranog jezika – ali i materinskog jezika. Za potrebe šire studije provedeno je pismeno anketiranje hrvatskih i austrijskih studenata. Cilj istraživanja jest empirijskim putem saznati poznaju li studenti (i ako da, u kojoj mjeri) frazeme s mitološkom sastavnicom te koriste li ih u materinskom jeziku. Anketa uključuje 30 frazema s mitološkom sastavnicom, a njome se ispituju značenje, kontekst upotrebe frazema i slika / asocijacija koju taj frazem izaziva u govorniku. Podaci dobiveni u anketi analizirani su kvantitativno i kvalitativno. Za kvantitativnu obradu podataka koristili smo statistički softver SPSS, a za kvalitativnu obradu podataka – program Atlas.ti. U ovom radu predstavit će se samo jedan dio ukupnih podataka, točnije kvantitativno obrađeni podaci. Dakle, ovdje će se predstaviti samo prvi dio studije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija