Pregled bibliografske jedinice broj: 1027687
Ishodi i utjecaj izvannastavnih glazbenih aktivnosti na učenika, učitelja i školu
Ishodi i utjecaj izvannastavnih glazbenih aktivnosti na učenika, učitelja i školu // Muzička pedagogija: izazov, inspiracija i kreacija / Marković, Vedrana ; Martinović Bogojević, Jelena (ur.).
Cetinje: Muzička akademija u Cetinju, 2019. str. 43-58 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1027687 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ishodi i utjecaj izvannastavnih glazbenih aktivnosti
na učenika, učitelja i školu
(The outcomes and influence of extracurricular music
activities on the pupil, teacher and school)
Autori
Vidulin, Sabina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Muzička pedagogija: izazov, inspiracija i kreacija
/ Marković, Vedrana ; Martinović Bogojević, Jelena - Cetinje : Muzička akademija u Cetinju, 2019, 43-58
ISBN
978-9940-9540-7-9
Skup
Prvi međunarodni simpozijum iz oblasti muzičke pedagogije - Muzička pedagogija - izazov, inspiracija i kreacija
Mjesto i datum
Cetinje, Crna Gora, 24.05.2018. - 27.05.2018
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
osnovna škola, učenik, interdisciplinarnost, kompetencije, izvannastavne glazbene aktivnosti.
(compulsory school, pupils, interdisciplinarity, competences, extracurricular music activities.)
Sažetak
Nastava glazbene kulture kao formalni nastavni predmet u hrvatskom školstvu ima svoju dugu povijest, a mijenjala se u odnosu na političke, vjerske, tehnološke uvjete koji su se reflektirali na njezinu programsku i sadržajnu strukturu. Krajem pedesetih godina 20. stoljeća u Hrvatskoj je zaživjela ideja obogaćenja školskog kurikuluma aktivnostima koje su u značajnoj mjeri doprinijele njezinom osuvremenjivanju. Aktivnosti koje su u početku bile poznate pod nazivom slobodne aktivnosti učenika danas suvereno ostavljaju svoj trag i pečat kao slobodna i otvorena forma pod nazivom izvannastavne aktivnosti. Namjera je autorice ukazati na vrijednost i važnost provođenja izvannastavnih glazbenih aktivnosti u školi, prikazati mogućnosti, radove i dostignuća učenika hrvatskih osnovnih škola te obrazložiti razloge za njihovo uvođenje u strukturu škole. U posljednjem desetljeću, otkad se potiče interdisciplinarno povezivanje sadržaja u izvannastavnim aktivnostima, njihove su prednosti još i veće, a djelovanje na učenika višestruko. Približavanje škole potrebama učenika te suradnja školskih i izvanškolskih dionika, dobrovoljan odabir aktivnosti prema vlastitom opredjeljenju i želji, aktivno i produktivno sudjelovanje u kulturi, poticanje kreativnosti i kritičkog mišljenja, samo su neke od dobrobiti izvannastavnih glazbenih aktivnosti. Briga za budućnost treba nas neprestano poticati u traženju novih rješenja kako bismo unaprijedili glazbenu nastavu. Jedno od takvih rješenja je i uspostava izvannastavnih glazbenih aktivnosti koje će putem glazbenih područja: pjevanje, sviranje, ples, stvaralaštvo itd. doprinijeti boljim glazbenim kompetencijama učenika, prepoznatljivosti škole i kulturno-umjetničkim projektima na korist društvene zajednice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Glazbena umjetnost