Pregled bibliografske jedinice broj: 1026492
(Ne)uvjerljivost političkoga govorništva u Hrvatskoj i utjecaj medija
(Ne)uvjerljivost političkoga govorništva u Hrvatskoj i utjecaj medija // Mediji i medijska kultura. Europski realiteti / Piližota, Vlasta i drugi (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018. str. 162-173
CROSBI ID: 1026492 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
(Ne)uvjerljivost političkoga govorništva u Hrvatskoj i utjecaj medija
((Un)persuasiveness of Political Rhetoric in Croatia and the Media Impact)
Autori
Džinić, Ivo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Mediji i medijska kultura. Europski realiteti
Urednik/ci
Piližota, Vlasta i drugi
Izdavač
Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Grad
Osijek
Godina
2018
Raspon stranica
162-173
ISBN
978-953-8181-09-2
Ključne riječi
Retorika ; persuazivnost ; političko govorništvo ; Hrvatska ; mediji
(Rhetoric ; Persuasiveness ; politics ; Croatia ; Media)
Sažetak
Temeljni je element govorništva, kako su ga definirali još njegovi antički teoretičari, persuazivnost ili uvjerljivost. Već je pitagorovac Koraks uputio na spomenutu dimenziju, a ona je svoju konsolidaciju doživjela napose kod aristotela i Cicerona čija ju određenja retorike izričito i spominju. danas retorika, kao umijeće usmenog izražavanja sposobno za uvjeravanje, općenito sve više gubi na svojem izvornom značenju, do te mjere da često aludira na ispraznost govorenja i na lažna obećanja, a to pak jasno implicira nedostatak persuazivnosti. U predavanju se želi analizirati prisutnost i narav tog persuazivnog elementa u političkom govorništvu u Hrvatskoj. Pritom će se poći od teze da političko govorništvo sve više zazire od izvorno retorički zamišljene persuazivnosti iz koje, među ostalim i u najvećoj mjeri, mora stajati i govornikova osoba. Takva, često u sebi bezlična ili amorfna persuazivnost, razlogom je da je došlo i do urušavanja ugleda politike kao umijeća bavljenja javnim stvarima, a što se posljedično u najvećoj mjeri očituje u uvjerljivoj bezličnosti ili amorfnosti onih koji te iste političare biraju i onda, nerijetko, godinama i nevoljko slušaju. amorfna persuazivnost političkog govorništva u Hrvatskoj na djelu, s jedne, te persuazivna amorfnost slušatelja i birača, s druge strane, predstavljaju snažan izazov za medije, posebice u pogledu uloge promotora lijepoga govorništva, ali i uloge istinskog korektiva u svrhu adekvatnoga oblikovanja stvarnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski