Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1026492

(Ne)uvjerljivost političkoga govorništva u Hrvatskoj i utjecaj medija


Džinić, Ivo
(Ne)uvjerljivost političkoga govorništva u Hrvatskoj i utjecaj medija // Mediji i medijska kultura. Europski realiteti / Piližota, Vlasta i drugi (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018. str. 162-173


CROSBI ID: 1026492 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
(Ne)uvjerljivost političkoga govorništva u Hrvatskoj i utjecaj medija
((Un)persuasiveness of Political Rhetoric in Croatia and the Media Impact)

Autori
Džinić, Ivo

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Mediji i medijska kultura. Europski realiteti

Urednik/ci
Piližota, Vlasta i drugi

Izdavač
Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Grad
Osijek

Godina
2018

Raspon stranica
162-173

ISBN
978-953-8181-09-2

Ključne riječi
Retorika ; persuazivnost ; političko govorništvo ; Hrvatska ; mediji
(Rhetoric ; Persuasiveness ; politics ; Croatia ; Media)

Sažetak
Temeljni je element govorništva, kako su ga definirali još njegovi antički teoretičari, persuazivnost ili uvjerljivost. Već je pitagorovac Koraks uputio na spomenutu dimenziju, a ona je svoju konsolidaciju doživjela napose kod aristotela i Cicerona čija ju određenja retorike izričito i spominju. danas retorika, kao umijeće usmenog izražavanja sposobno za uvjeravanje, općenito sve više gubi na svojem izvornom značenju, do te mjere da često aludira na ispraznost govorenja i na lažna obećanja, a to pak jasno implicira nedostatak persuazivnosti. U predavanju se želi analizirati prisutnost i narav tog persuazivnog elementa u političkom govorništvu u Hrvatskoj. Pritom će se poći od teze da političko govorništvo sve više zazire od izvorno retorički zamišljene persuazivnosti iz koje, među ostalim i u najvećoj mjeri, mora stajati i govornikova osoba. Takva, često u sebi bezlična ili amorfna persuazivnost, razlogom je da je došlo i do urušavanja ugleda politike kao umijeća bavljenja javnim stvarima, a što se posljedično u najvećoj mjeri očituje u uvjerljivoj bezličnosti ili amorfnosti onih koji te iste političare biraju i onda, nerijetko, godinama i nevoljko slušaju. amorfna persuazivnost političkog govorništva u Hrvatskoj na djelu, s jedne, te persuazivna amorfnost slušatelja i birača, s druge strane, predstavljaju snažan izazov za medije, posebice u pogledu uloge promotora lijepoga govorništva, ali i uloge istinskog korektiva u svrhu adekvatnoga oblikovanja stvarnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Ivo Džinić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Džinić, Ivo
(Ne)uvjerljivost političkoga govorništva u Hrvatskoj i utjecaj medija // Mediji i medijska kultura. Europski realiteti / Piližota, Vlasta i drugi (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018. str. 162-173
Džinić, I. (2018) (Ne)uvjerljivost političkoga govorništva u Hrvatskoj i utjecaj medija. U: Piližota, V. (ur.) Mediji i medijska kultura. Europski realiteti. Osijek, Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, str. 162-173.
@inbook{inbook, author = {D\v{z}ini\'{c}, Ivo}, editor = {Pili\v{z}ota, V.}, year = {2018}, pages = {162-173}, keywords = {Retorika, persuazivnost, politi\v{c}ko govorni\v{s}tvo, Hrvatska, mediji}, isbn = {978-953-8181-09-2}, title = {(Ne)uvjerljivost politi\v{c}koga govorni\v{s}tva u Hrvatskoj i utjecaj medija}, keyword = {Retorika, persuazivnost, politi\v{c}ko govorni\v{s}tvo, Hrvatska, mediji}, publisher = {Akademija za umjetnost i kulturu Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek} }
@inbook{inbook, author = {D\v{z}ini\'{c}, Ivo}, editor = {Pili\v{z}ota, V.}, year = {2018}, pages = {162-173}, keywords = {Rhetoric, Persuasiveness, politics, Croatia, Media}, isbn = {978-953-8181-09-2}, title = {(Un)persuasiveness of Political Rhetoric in Croatia and the Media Impact}, keyword = {Rhetoric, Persuasiveness, politics, Croatia, Media}, publisher = {Akademija za umjetnost i kulturu Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font