Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1026122

Umjetničko stvaralaštvo djece s autizmom


Ivakić, Magdalena
Umjetničko stvaralaštvo djece s autizmom, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split


CROSBI ID: 1026122 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Umjetničko stvaralaštvo djece s autizmom
(Artmaking of children with autism)

Autori
Ivakić, Magdalena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Split

Datum
23.09

Godina
2019

Stranica
45

Mentor
Batarelo Kokić, Ivana

Ključne riječi
poremećaji autističnog spektra ; umjetnička terapija ; likovi izričaj djece s autizmom ; kreativnost
(autistic spectrum disorder ; artistic therapy ; artistic expression of children with autism ; creativity)

Sažetak
Aspergerov sindrom ili autistični poremećaj ličnosti ; atipični autizam ; Rettov sindrom te dezintegrativni poremećaj. Za svaki poremećaj u radu su navedene osnovne karakteristike po kojima se oni međusobno raspoznaju. Za osobe iz ovoga spektra karakteristično je i posjedovanje nekih posebnih talenata. U ovom radu nastoje se prikazati sposobnosti koje djeca s autizmom pokazuju u području umjetničkog stvaralaštva. Ovdje se tako razrađuje terapijska uloga umjetnosti, ali i kreativnosti kao odlike umjetničkog stvaralaštva. S obzirom na to, u radu je jedno poglavlje posvećeno upravo kreativnosti i pregledu razvoja kreativnosti kroz povijest. Navedeni su i kriteriji prema kojima se osoba određuje kao kreativna. Umjetnost kao terapija prikazana je kroz poglavlje o umjetničkoj terapiji u radu s djecom s autizmom. S obzirom da se umjetnička terapija dijeli prema elementima umjetnosti na različite terapije, kao što su to: terapija glazbom, terapija plesom, likovna terapija i dr., u radu se naglasak stavlja upravo na likovnu terapiju, s ciljem isticanja važne uloge koju ona ima na razvoj djeteta s autizmom. Likovna terapija ključna je za prepoznavanje posebnog talenta i kreativnog izričaja djeteta s autizmom, o čemu svjedoče i slikovnice djece iz Centra za autizam u Splitu. Slikovnice pokazuju kako je terapijska uloga umjetnosti uistinu učinkovita jer omogućava djetetu s autizmom da kroz crtež ili sliku izrazi sve svoje misli. Na taj način dijete svom likovnom terapeutu daje uvid u svoje razmišljanje i tako se među njima odvija tzv. simbolična komunikacija, odnosno komunikacija preko crteža. Umjetnička terapija pomaže kako djetetu s autizmom, tako i svima koji su u njegovu okružju jer ga onda drugi bolje razumiju, što potvrđuju i rezultati dvaju istraživanja stranih autora navedenih u ovome radu. Sve to utječe i na cjelokupni pomak u radu i ponašanju djeteta s autizmom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Ivana Batarelo Kokić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ivakić, Magdalena
Umjetničko stvaralaštvo djece s autizmom, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split
Ivakić, M. (2019) 'Umjetničko stvaralaštvo djece s autizmom', diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ivaki\'{c}, Magdalena}, year = {2019}, pages = {45}, keywords = {poreme\'{c}aji autisti\v{c}nog spektra, umjetni\v{c}ka terapija, likovi izri\v{c}aj djece s autizmom, kreativnost}, title = {Umjetni\v{c}ko stvarala\v{s}tvo djece s autizmom}, keyword = {poreme\'{c}aji autisti\v{c}nog spektra, umjetni\v{c}ka terapija, likovi izri\v{c}aj djece s autizmom, kreativnost}, publisherplace = {Split} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ivaki\'{c}, Magdalena}, year = {2019}, pages = {45}, keywords = {autistic spectrum disorder, artistic therapy, artistic expression of children with autism, creativity}, title = {Artmaking of children with autism}, keyword = {autistic spectrum disorder, artistic therapy, artistic expression of children with autism, creativity}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font