Pregled bibliografske jedinice broj: 1026122
Umjetničko stvaralaštvo djece s autizmom
Umjetničko stvaralaštvo djece s autizmom, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1026122 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Umjetničko stvaralaštvo djece s autizmom
(Artmaking of children with autism)
Autori
Ivakić, Magdalena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
23.09
Godina
2019
Stranica
45
Mentor
Batarelo Kokić, Ivana
Ključne riječi
poremećaji autističnog spektra ; umjetnička terapija ; likovi izričaj djece s autizmom ; kreativnost
(autistic spectrum disorder ; artistic therapy ; artistic expression of children with autism ; creativity)
Sažetak
Aspergerov sindrom ili autistični poremećaj ličnosti ; atipični autizam ; Rettov sindrom te dezintegrativni poremećaj. Za svaki poremećaj u radu su navedene osnovne karakteristike po kojima se oni međusobno raspoznaju. Za osobe iz ovoga spektra karakteristično je i posjedovanje nekih posebnih talenata. U ovom radu nastoje se prikazati sposobnosti koje djeca s autizmom pokazuju u području umjetničkog stvaralaštva. Ovdje se tako razrađuje terapijska uloga umjetnosti, ali i kreativnosti kao odlike umjetničkog stvaralaštva. S obzirom na to, u radu je jedno poglavlje posvećeno upravo kreativnosti i pregledu razvoja kreativnosti kroz povijest. Navedeni su i kriteriji prema kojima se osoba određuje kao kreativna. Umjetnost kao terapija prikazana je kroz poglavlje o umjetničkoj terapiji u radu s djecom s autizmom. S obzirom da se umjetnička terapija dijeli prema elementima umjetnosti na različite terapije, kao što su to: terapija glazbom, terapija plesom, likovna terapija i dr., u radu se naglasak stavlja upravo na likovnu terapiju, s ciljem isticanja važne uloge koju ona ima na razvoj djeteta s autizmom. Likovna terapija ključna je za prepoznavanje posebnog talenta i kreativnog izričaja djeteta s autizmom, o čemu svjedoče i slikovnice djece iz Centra za autizam u Splitu. Slikovnice pokazuju kako je terapijska uloga umjetnosti uistinu učinkovita jer omogućava djetetu s autizmom da kroz crtež ili sliku izrazi sve svoje misli. Na taj način dijete svom likovnom terapeutu daje uvid u svoje razmišljanje i tako se među njima odvija tzv. simbolična komunikacija, odnosno komunikacija preko crteža. Umjetnička terapija pomaže kako djetetu s autizmom, tako i svima koji su u njegovu okružju jer ga onda drugi bolje razumiju, što potvrđuju i rezultati dvaju istraživanja stranih autora navedenih u ovome radu. Sve to utječe i na cjelokupni pomak u radu i ponašanju djeteta s autizmom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija