Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1025563

Školsko postignuće i zadovoljstvo školom s obzirom na osobne značajke, strategije učenja i korištenje digitalnih medija u učenju


Nikčević-Milković, Anela
Školsko postignuće i zadovoljstvo školom s obzirom na osobne značajke, strategije učenja i korištenje digitalnih medija u učenju // Suvremena psihologija, 22 (2019), 1; 5-26 doi:10.21465/2019-SP-221-01 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1025563 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Školsko postignuće i zadovoljstvo školom s obzirom na osobne značajke, strategije učenja i korištenje digitalnih medija u učenju
(SCHOOL ACHIEVEMENT AND SCHOOL SATISFACTION CONSIDERING OF AGE, GENDER, PERSONALITY TRAITS, LEARNING STRATEGIES AND THE USE OF DIGITAL MEDIA IN LEARNING)

Autori
Nikčević-Milković, Anela

Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 22 (2019), 1; 5-26

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
objektivan i subjektivan školski uspjeh, sociodemografske osobine učenika, crte ličnosti, strategije učenja, korištenje digitalnih medija u učenju i nastavi
(objective and subjective school success, sociodemographic characteristics of students, personality traits, learning strategies, use of digital media in learning and teaching)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati objektivan i subjektivan školski uspjeh učenika s obzirom na neke sociodemografske varijable učenika (dob, obrazovna razina, rod), crte ličnosti, strategije učenja te korištenje digitalnih medija (DM) u učenju i nastavi. Rezultati pokazuju da učenici 6. i 8. razreda osnovne škole imaju viši objektivan školski uspjeh u odnosu na učenike 2. razreda srednje škole te da učenici 6. razreda OŠ više koriste adaptivne strategije dubokog kognitivnog procesiranja informacija (DKP) i maladaptivne strategije površinskog kognitivnog procesiranja informacija (PKP). Učenici 6. i 8. razreda OŠ viši su na osobini Ugodnosti, a veća ugodnost znači i veće zadovoljstvo školom. Ekstravertiraniji su učenici 6. razreda OŠ i 2. razreda SŠ u odnosu na učenike 8. razreda OŠ. Učenice te učenici s višim objektivnim i subjektivnim školskim uspjehom otvoreniji su, ali su ovi potonji i neurotičniji. Učenice, učenici 6. razreda OŠ te učenici s višim objektivnim školskim uspjehom savjesniji su te više koriste adaptivne strategije (meta)kognitivne kontrole učenja (MKK) i DKP. Muški rod učenika, oni s nižim školskim uspjehom te oni koji više koriste strategije DKP i PKP lakše uče uz pomoć DM. Učenici s višim školskim uspjehom i oni većeg zadovoljstva školom, viši na dimenziji Ugodnosti te oni koji više koriste strategije MKK i DKP više koriste DM u nastavi. Stariji učenici te oni koji više koriste strategije DKP i PKP više koriste DM za učenje kod kuće. Za objektivan školski uspjeh kao prvi kriterij sve varijable, osim korištenja DM, pokazale su određeni doprinos te su uspješno objasnile 34 % varijance ovog kriterija. Bolji objektivan školski uspjeh pokazuju mlađi i savjesniji učenici, učenice te oni koji više koriste adaptivne strategije MKK, a manje maladaptivne strategije PKP. Veće zadovoljstvo školom kao drugi kriterij pokazuju mlađi učenici, ugodniji i neurotičniji te oni koji više koriste adaptivne strategije MKK. Korištenje DM nije doprinijelo ni objašnjenju ovog kriterija. Postotak objašnjene varijance ovog kriterija je očekivano manji i iznosi 7 %.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Anela Nikčević-Milković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi

Citiraj ovu publikaciju:

Nikčević-Milković, Anela
Školsko postignuće i zadovoljstvo školom s obzirom na osobne značajke, strategije učenja i korištenje digitalnih medija u učenju // Suvremena psihologija, 22 (2019), 1; 5-26 doi:10.21465/2019-SP-221-01 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Nikčević-Milković, A. (2019) Školsko postignuće i zadovoljstvo školom s obzirom na osobne značajke, strategije učenja i korištenje digitalnih medija u učenju. Suvremena psihologija, 22 (1), 5-26 doi:10.21465/2019-SP-221-01.
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela}, year = {2019}, pages = {5-26}, DOI = {10.21465/2019-SP-221-01}, keywords = {objektivan i subjektivan \v{s}kolski uspjeh, sociodemografske osobine u\v{c}enika, crte li\v{c}nosti, strategije u\v{c}enja, kori\v{s}tenje digitalnih medija u u\v{c}enju i nastavi}, journal = {Suvremena psihologija}, doi = {10.21465/2019-SP-221-01}, volume = {22}, number = {1}, issn = {1331-9264}, title = {\v{S}kolsko postignu\'{c}e i zadovoljstvo \v{s}kolom s obzirom na osobne zna\v{c}ajke, strategije u\v{c}enja i kori\v{s}tenje digitalnih medija u u\v{c}enju}, keyword = {objektivan i subjektivan \v{s}kolski uspjeh, sociodemografske osobine u\v{c}enika, crte li\v{c}nosti, strategije u\v{c}enja, kori\v{s}tenje digitalnih medija u u\v{c}enju i nastavi} }
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela}, year = {2019}, pages = {5-26}, DOI = {10.21465/2019-SP-221-01}, keywords = {objective and subjective school success, sociodemographic characteristics of students, personality traits, learning strategies, use of digital media in learning and teaching}, journal = {Suvremena psihologija}, doi = {10.21465/2019-SP-221-01}, volume = {22}, number = {1}, issn = {1331-9264}, title = {SCHOOL ACHIEVEMENT AND SCHOOL SATISFACTION CONSIDERING OF AGE, GENDER, PERSONALITY TRAITS, LEARNING STRATEGIES AND THE USE OF DIGITAL MEDIA IN LEARNING}, keyword = {objective and subjective school success, sociodemographic characteristics of students, personality traits, learning strategies, use of digital media in learning and teaching} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font