Pregled bibliografske jedinice broj: 1025385
Analiza poduzetničkih sklonosti srednjoškolaca
Analiza poduzetničkih sklonosti srednjoškolaca, 2019., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1025385 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza poduzetničkih sklonosti srednjoškolaca
(The analysis of inclination towards entrepreneurship among high school students)
Autori
Cenčić, Dora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2019
Stranica
46
Mentor
Klindžić, Maja
Ključne riječi
poduzetništvo, poduzetničke sklonosti, srednjoškolci, obrazovanje za poduzetništvo
(entrepreneurship, entrepreneurial preferences, high school students, entrepreneurial education)
Sažetak
Dosadašnja istraživanja pokazala su kako je od najranije dobi potrebno ulagati u obrazovanje, pa tako i u obrazovanje o poduzetništvu. Poduzetnik je osoba koji neprestano traga za nečim inovativnim, uporan je u svom radu i razvoju te ima hrabrosti pokazati da je drugačiji. Poduzetništvo i njegov razvoj pokazali su velik utjecaj na ekonomski razvoj te razvoj cjelokupnog gospodarstva ; poticanje poduzetnika i njihovih ideja te potpora institucija ima veliki učinak i donosi dobrobit za sve, a ne samo za poduzetnika. Osobine koje karakteriziraju poduzetnike – inovativnost, spremnost na preuzimanje rizika, upornost, samouvjerenost, naporan rad, su karakteristike koje pojedinac može razviti i naučiti, a ne nešto što se prenosi genetikom. Poduzetničko obrazovanje postalo je izuzetno važan dio obrazovnih programa u svijetu, tako i u Hrvatskoj ; sve više obrazovnih sustava uviđa važnost ulaganja u poduzetničko obrazovanje. Upravo je zato ovaj diplomski rad usmjeren na istraživanje sklonosti poduzetništvu kod srednjoškolaca. Za potrebe diplomskog rada provedeno je istraživanje na uzorku od 100 učenika jedne odabrane ekonomske škole i jedne odabrane opće gimnazije u gradu Zagrebu. Istraživanje je provedeno putem anketnog upitnika, a dalo je rezultate prema kojima možemo zaključiti da nema statistički značajne povezanosti između usmjerenja srednje škole koju srednjoškolci pohađaju i sklonosti poduzetništvu. Odgoj i uža obitelj u kojoj odrastaju, prema provedenom istraživanju imaju statistički značajnu povezanost s razvojem sklonosti poduzetništvu i sklonosti da učenici jednog dana razviju vlastitu poduzetničku ideju. Iskustvo u učeničkim poslovima razvilo je kod mnogih srednjoškolaca svijest da upornim radom mogu doći do željenoga cilja. Konačno, srednjoškolci na kojima je provedeno istraživanje spremni su na naporan rad i preuzimanje rizika kako bi uspjeli u ostvarivanju vlastitoga cilja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija