Pregled bibliografske jedinice broj: 1025078
Jezični sustavi i njihova dinamika u studenata slavenskih kao inih jezika
Jezični sustavi i njihova dinamika u studenata slavenskih kao inih jezika // PERSPECTIVES ON LINGUISTIC DIVERSITY. International Linguistics Conference (CLARC 2018)
Rijeka: Sveučilište u Rijeci, 2018. str. 52-52 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1025078 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jezični sustavi i njihova dinamika u studenata
slavenskih kao inih jezika
(Language systems and their dynamics of Croatian
students in Slavic language acquisition)
Autori
Jajić Novogradec, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
PERSPECTIVES ON LINGUISTIC DIVERSITY. International Linguistics Conference (CLARC 2018)
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 08.06.2018. - 10.06.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
jezični sustavi ; slavenski kao ini jezici ; višejezičnost
(language systems ; Slavic as foreign languages ; plurilingualism)
Sažetak
U radu se prikazuje dinamika jezičnih sustava u osoba koje ovladavaju različitim slavenskim jezicima. Radi se o višejezičnim korisnicima slavenskih jezika, izvornim govornicima hrvatskoga, kineskoga i poljskoga jezika, koji ovladavaju češkim, hrvatskim, ruskim, slovačkim i ukrajinskim kao inim jezicima, a u čiji su jezični repertoar uključeni i ostali jezici s različitim početkom ovladavanja i stupnjem ovladanosti. Cilj istraživanja bio je kvalitativno ispitati jezične sustave pojedinaca na temelju njihovih jezičnih biografija, vlastitog prikaza stagnacije i održivosti pojedinog sustava te međujezičnih veza istih. Istraživanje je uključilo studente češkog, hrvatskog, ruskog, slovačkog i ukrajinskog kao inih jezika. Naime, riječ je o intrasubjektivnom pristupu koji se zasniva na promatranju studija slučaja (Jarvis i Pavlenko, 2008), budući da se njime može dobiti detaljnije objašnjenje dinamike zasebnih jezičnih sustava i njihove međusobne povezanosti. Uvidom u jezične biografije studenata i njihov opis različite dinamike jezičnih sustava potvrđuje se Dinamični model višejezičnosti, također ovisan i o brojnim psihološkim i društvenim čimbenicima. Rezultati upućuju na snažnu povezanost svih sustava, osobito onih između slavenskih jezika, tj. materinskog kao slavenskog i stranog kao slavenskog jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija